فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

زهکشی: گیاه کاکتوس از نظر بیولوژیکی سازگار است و برای مدت طولانی بدون آب زنده می ماند. این سازگاری ها وقتی زیاد و خیلی مرتب به آن آب می دهید ، بر خلاف آن نیز مثر است. بنابراین ، هنگام انتخاب گلدان ، اطمینان حاصل کنید که سوراخ زهکشی برای تخلیه آب اضافی دارد. اگر فاقد آنها است ، اطمینان حاصل کنید که قبل از استفاده برای کاشت کاکتوس ،حفره ها را سوراخ کرده اید.
هنگام انتخاب گلدان برای کاکتوس چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ - فوت و فن های باغبانی
هنگام انتخاب گلدان برای کاکتوس چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ - فوت و فن های باغبانی

زهکشی

زهکشی: گیاه کاکتوس از نظر بیولوژیکی سازگار است و برای مدت طولانی بدون آب زنده می ماند. این سازگاری ها وقتی زیاد و خیلی مرتب به آن آب می دهید ، بر خلاف آن نیز صادق است. بنابراین ، هنگام انتخاب گلدان ، اطمینان حاصل کنید که سوراخ زهکشی برای تخلیه آب اضافی دارد. اگر فاقد آنها است ، اطمینان حاصل کنید که قبل از استفاده برای کاشت کاکتوس ،حفره ها را سوراخ کرده اید.



زهکشی


جنس گلدان

جنس گلدان : گلدان های سفالی از محبوب ترین ها هستند زیرا به سرعت تخلیه می شوند. متخلخل بودن آنها محیط مناسبی برای کاکتوس ایجاد می کند. همچنین ، به دلیل جذب آب ، تخمین میزان رطوبت در خاک بسیار آسان است. به این دلیل که وقتی گلدان های سفالی آب را جذب می کنند ، تیره تر می شوند. سرانجام ، این گلدان های سفالی در مقایسه با سایر گلدان ها مقرون به صرفه هستند. و یافتن آنها در یک رنگ یکنواخت برای سازگاری در دکوراسیون منزل آسان است.



جنس گلدان


گلدان های سفالی بسیار حساس هستند، در صورت افتادن یا برخورد به ماده جامد ، بلافاصله خرد می شوند. همچنین ، به دلیل سرعت بالای زهکشی ، آب می تواند در تابستان خیلی سریع خشک شود. بنابراین ، وقتی کاکتوس را در گلدان سفالی پیوند می زنید ، به آن توجه زیادی کنید تا از خشک شدن آن جلوگیری شود. گلدان های سفالی در زمستان مستعد شکستن هستند.



هنگام انتخاب گلدان برای کاکتوس چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟


گلدان های چوبی ، مناسب کاکتوس های در فضای باز است. در برابر سرما مقاوم است و می تواند آب را برای مدت طولانی نگه دارد. این امر آن را برای کاکتوس در فضای باز ایده آل می کند. در مجموع ، چوب ماده زیبایی است. این می تواند دکوراسیون منزل را دگرگون کند. و بدست آوردن ظروف چوبی کار شده زیبا برای کاکتوس آسان است.



هنگام انتخاب گلدان برای کاکتوس چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟


مهمترین مشکل کاشت چوب این واقعیت است که آنها مستعد پوسیدگی هستند. این می تواند بر سلامت کاکتوس ها تأثیر بگذارد. بنابراین ، برای جلوگیری از این امر ، داخل گلدان را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید. انجام این کار همچنین قابلیت زهکشی ماشین کاشت چوب را به خطر می اندازد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که برای ایجاد سهولت در تخلیه ، چند سوراخ در پوشش پلاستیکی ایجاد کرده اید.



هنگام انتخاب گلدان برای کاکتوس چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟


گلدان پلاستیکی

گلدان پلاستیکی :گلدان های پلاستیکی از راحت ترین گلدان ها هستند که می توانید استفاده کنید. به این دلیل که ارزان هستند و به راحتی در دسترس هستند و می توانید به راحتی از آنها استفاده مجدد کنید. آنها در همه اندازه ها ، شکل ها و رنگ ها موجود هستند. گلدان های پلاستیکی به دلیل قابلیت هایشان به عنوان جایگزین بهتری برای گلدان های سفالی محبوبیت پیدا کردند. بر خلاف گلدان های سفالی که به دلیل تجمع نمک پس از تبخیر رنگ می گیرند ، گلدان های پلاستیکی داخل سالن برای مدت طولانی زیبا به نظر می رسند. برعکس ، این ظروف پلاستیکی از نظر زهکشی پایین تر هستند و به همین دلیل باید از تخلیه مناسب جلوگیری کنند تا از خیساندن کاکتوس در آب جلوگیری شود. همچنین برای استفاده در فضای باز ایده آل نیستند زیرا شکننده هستند و در اثر قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید می توانند از بین بروند.



گلدان پلاستیکی


اگر به دنبال کاشتی هستید که ظرافت را به دکوراسیون منزل شما ببخشد ، گلدان سرامیکی گزینه مناسبی برای شماست. آنها در اشکال ، اندازه ها و رنگ های مختلفی وجود دارند که آنها را به عنوان کاشت های داخلی ایده آل می کند. با این حال ، این گلدان های سرامیکی زیبا می توانند بسیار سنگین باشند ، و آنها را برای کاکتوس های بزرگتر که به کاشت های بزرگتر نیاز دارند ایده آل نیست. گلدان های سرامیکی دو نوع هستند :سرامیک بدون لعاب و سرامیک لعاب دار.



هنگام انتخاب گلدان برای کاکتوس چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟


گلدان های سرامیکی بدون لعاب متخلخل هستند و برای کاکتوس مناسب ترند زیرا در آب و هوا نفوذ پذیر هستند و این امکان رشد سالم گیاه را فراهم می کند. گلدان های سرامیکی لعابدار متخلخل نیستند. این باعث می شود که آنها از نظر زهکشی بسیار ضعیف باشند و بنابراین ، تنها ایده آل برای کاکتوس است که رطوبت زیادی ندارد. اگر به دنبال گلدان های زیبا برای استفاده برای کاکتوس های کوچک هستید ، باید این مواد را در نظر بگیرید. اما ، آماده پرداخت هزینه های اضافی برای زیبایی نسبت به سایر مواد باشید.



هنگام انتخاب گلدان برای کاکتوس چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.