فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

وقتی این گیاه به صورت فرم داده شده عرضه شد ارزش اقتصادی پیدا کرد. چند روش برای پیچ دادن به این گیاه وجود دارد که اغلب در محیطهای گرم و مرطوب قابل اجرا هستند. زیرا در چنین محیطی گیاه با سرعت بیشتری رشد میکند و زمان لازم برای پیچ دادن کمتر است.
آشنایی با تکنیک فرم دهی بامبو - فوت و فن های باغبانی
آشنایی با تکنیک فرم دهی بامبو - فوت و فن های باغبانی

فرم دهی بامبو در رطوبت بالا

فرم دهی بامبو در رطوبت بالا: یکی از روش‌های پیچ دادن ساقه بامبو در خانه استفاده از قالب پلاستیکی و شفاف است. به این منظور گیاه بامبو را به مدت طولانی حدود یک ماه خارج از آب، ولی در شرایط رطوبتی ۹۰ درصد نگهداری کنید. گیاه نمی‌میرد، ولی بدنش نرم و منعطف می‌شود. در این زمان بامبو‌ها را داخل قالب ببندید و دوباره به آن آب دهید. وقتی آوند‌ها دوباره بازسازی شدند، گیاه سفت و محکم شده و حالت قالب را به خود می‌گیرد.



فرم دهی بامبو در رطوبت بالا


فرم دهی با استفاده از لامپ هالوژن: ساده‌ترین روش پیچ دادن بامبو در خانه، استفاده از لامپ هالوژن است. توجه داشته باشید برای این کار باید محیط خانه کاملا گرم و مرطوب باشد تا بامبو با سرعت بیشتری رشد کند. ابتدا با استفاده از یک منبع نور مصنوعی مانند لامپ هالوژن، نور را برای چند روز متوالی از یک جهت به گیاه بتابانید. بامبو‌ خاصیت نورجذبی دارد، از این رو جهت نور را تعقیب کرده و به طرف آن میچرخد و موجب پدیدار شدن حالت مارپیچی در ساقه می‌شود.



آشنایی با تکنیک فرم دهی بامبو


گیاه را به طور مداوم با دست فرم دهید.منبع نور را فقط از یک جهت ثابت نگه دارید و هر روز گیاه را در ظرفش یچرخانید ، چون گیاه خاصیت نور جذبی دارد و به طرف نور چرخش می کند، این کار موجب پدیدار شدن حالت مارپیچی می شود.



آشنایی با تکنیک فرم دهی بامبو
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.