فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

اگر قصد دارید بذر فلفل قرمز تند را در خانه بکارید، هیچ محدودیتی برای این کار وجود ندارد. شرایط آب و هوایی بیرون از خانه به هیچ عنوان مانعی برای کاشت بذر شما محسوب نمی شوند. البته لازم به ذکر است که باید شرایط مورد نیاز جهت کاشت این بذر را فراهم کنید. به این ترتیب از برداشت محصول خود در تمام سال لذت خواهید برد. اما در صورتی که می خواهید گیاه را به باغچه یا فضای آزاد منتقل کنید، باید این کار را در فصول گرم سال انجام دهید. به این ترتیب قبل از رسیدن بهار بذرها را در خانه نشاء بزنید. با گرم شدن هوا آن ها را به فضای آزاد منتقل کنید.
نحوه ی کاشت بذر فلفل چیلی - فوت و فن های باغبانی
نحوه ی کاشت بذر فلفل چیلی - فوت و فن های باغبانی

ابتدا بذر فلفل را در یک گلدان یا سینی نشاء بکارید. برای این کار باید بذر را در عمق نیم الی یک سانتی متری خاک قرار دهید. سپس بعد از جوانه زدن و چند برگی شدن آن را به باغچه یا زمین زراعی خود منتقل کنید. لازم به ذکر است که در این مدت باید به خوبی از گلدان خود نگهداری کنید.



نحوه ی کاشت بذر فلفل چیلی


شرایط زیر را برای بذر ها فراهم کنید:بهتر است که از خاک های سبک مانند پیت ماس یا کوکوپیت استفاده کنید. آبیاری: سطح خاک باید همیشه مرطوب باشد. دما: دمای مناسب برای جوانه زدن 27 تا 32 درجه سانتی گراد است.



نحوه ی کاشت بذر فلفل چیلی


زمانی که بذر فلفل قرمز تند را کاشتید باید 70 الی 80 روز صبر کنید تا باردهی گیاه شما آغاز شود. اگر بذر فلفل قرمز تند را در باغچه یا در زمین زراعی خود کاشته اید، باید بدانید که باردهی آن تا قبل از فصل سرما ادامه خواهد داشت.



نحوه ی کاشت بذر فلفل چیلی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.