فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

پاییز زمان مناسبی برای کاشت توت فرنگی در باغچه می باشد.گیاهی برای کشت انتخاب شود که عاری از هرگونه بیماری و عارضه ای باشد.ریشه ایی سالم و قوی داشته باشد. راه شناخت ریشه های سالم این است که به رنگ ریشه دقت شود هرچه ریشه ها سفید تر باشند. و افشان تر به نظر برسد قوی تر و سالم تر هستند.
کاشت توت فرنگی در پاییز - فوت و فن های باغبانی
کاشت توت فرنگی در پاییز - فوت و فن های باغبانی

روزهای کوتاه و دمای سرد برای تشکیل گل در انواع روز کوتاه توت‌فرنگی لازم است. اگر توت‌فرنگی در مناطقی که روزها آفتابی و شب‌ها سرد باشد رشد کند طعم بیشتری خواهد داشت. توت‌فرنگی‌هایی که در دمای سرد رشد می‌کنند میوه‌هایی سفت‌تر از آن‌هایی که در هوای گرم و مرطوب رشد می‌کنند دارند. دمای 21 تا 26 درجه‌ی سانتی‌گراد در روز و 15 تا 18 درجه‌ی سانتی‌گراد در شب منجر به دوره‌ی رسیدن 30 روزه خواهد شد.



کاشت توت فرنگی در پاییز


برای آماده سازی زمین در ابتدا باید دو بار شخم عمود برهم زده شود.کودهای پوسیده حیوانی را می توان با توجه به نتایج آزمون خاک بین دو تا چهار کیلوگرم در مترمربع خاک در پاییز یا ابتدای کاشت استفاده کرد.



کاشت توت فرنگی در پاییز


گیاهان را به فاصله‌ی 20 تا 35 سانتیمتر در ردیف‌های تکی روی بستر خاکی که حداقل 12 تا 15 سانتیمتر ارتفاع، و 15 تا 30 سانتیمتر عرض دارند کاشته یا این‌کار را در دو ردیف در بسترهایی که 30 تا 60 سانتیمتری عرض دارند انجام دهید. فاصله مرکز بسترهای گیاه را حداقل 70 سانتیمتر از هم قرار دهید. در جایی که هیچ بستر برجسته‌ای استفاده نمی‌شود، گیاهان را به فاصله 30 تا 40 سانتیمتر از هم در ردیف‌هایی کاشته و بین ردیف‌ها 70 سانتیمتر فاصله در نظر بگیرید.



کاشت توت فرنگی در پاییز


توت فرنگی به آب زیادی نیاز دارد مخصوصا در دوره های میوه دهی اگر میزان آب کم باشد میوه ها کوچک باقی می مانند.بعد از کاشت گیاه به هفته ای یک یا دوبار آبدهی نیاز دارد.سطح خاک را با کاه و یا خاک اره بپوشانید تا رطوبت خاک حفظ شود و میوه ها با سطح خاک تماس نداشته باشند. استفاده از خاکپوش مالچ برای جلوگیری از آفات و بیماری های بستر خاک مناسب است. ساقه های رونده را در فصل رشد کوتاه کنید. رشد ساقه های رونده باعث می شود بوته ای اصلی ظریف و نازک شوند و میوه دهی را کاهش می دهد.



کاشت توت فرنگی در پاییز
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.