فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

کاکتوس از جمله گیاهان زیبا و زینتی است که بیشتر در محیط‌های کوچک آپارتمانی رشد می‌کند برای همین برای رشد نیاز به کود مخصوص دارد تا بتواند نیازهای غذایی و تغذیه‌ای خود را برطرف نماید.کود دهی باید از فصل بهار شروع شده و در فصل پاییز متوقف شود.
زمان و نحوه ی کود دهی  کاکتوس - فوت و فن های باغبانی
زمان و نحوه ی کود دهی  کاکتوس - فوت و فن های باغبانی

برای کاکتوس‌ها از کودهای با ازت پایین استفاده کنید. ازت بالا می‌تواند باعث حفظ بیش از حد آب در بافت‌های کاکتوس شده و کاکتوس را از بین ببرد. همچنین کود کاکتوس‌ها بهتر است درصد بیشتری پتاسیم داشته باشد.مثل ۱۰-۱۰-۵ یا ۳۸-۱۱-۳



زمان و نحوه ی کود دهی  کاکتوس


کود کاکتوس معمولا باید هر دو هفته یکبار به گلها داده شود. این نکته را هم در نظر داشته باشید که به کاکتوسی که تازه آن را در گلدان گذاشته اید کود ندهید. زیرا کاکتوس مدت یک الی دو ماه زمان نیاز دارد که به شرایط جدید عادت کند.



زمان و نحوه ی کود دهی  کاکتوس


از کود گاوی نیز میتوان استفاده کرد به شرطی که کود شما عاری از هر گونه باکتری و میکروب آلوده باشد. بهتر است قبل از استفاده با قارچ کش کود گاوی را ضد عفونی کنید.



زمان و نحوه ی کود دهی  کاکتوس
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.