فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

کاملیا را میتوان از طریق قلمه یا بذر تکثیر کرد.بهتر است که از ساقه های تازه و جوان، حاصل از رشد سال جاری که تا حدودی بافتی محکم و مقاوم پیدا کرده اند قلمه تهیه شود.برش را از زیر پنجمین گره بر روی ساقه بزنید (ناحیه اتصال برگ به ساقه گره نامیده می شود)
نحوه ی تکثیر گل کاملیا - فوت و فن های باغبانی
نحوه ی تکثیر گل کاملیا - فوت و فن های باغبانی

برگهای پایینی را حذف کنید و جدا کردن پوست 5/1سانتیمتر از قسمت پایین قلمه به ریشه زایی آن کمک کرد. قلمه ها را در بستری که حداقل10تا 15 سانتیمتر عمق دارد بکارید و برای مخلوط کاشت می توان از مخلوط یک قسمت شن + یک قسمت پیت ماس استفاده کرد.



نحوه ی تکثیر گل کاملیا


در روش تکثیر از طریق بذر،زمانی که میوه کپسولی گیاه دیده می شود، بذر نیز تولید شده است. این کپسول شکاف دارد و به طور معمول در میانه پاییز دیده می شود. بذرهای آماده شده را در مخلوطی از سنگریزه و پیت قرار دهید. برای جوانه زنی باید حدود ۲ تا ۴ ماه منتظر بمانید.



نحوه ی تکثیر گل کاملیا


خاک مناسب برای پرورش گل کاملیا و نگهداری گل کاملیا خاکی حاصلخیز، اسیدی و غنی است. اگر خاک گل کاملیا از نوع قلیایی باشد، می تواند به دلیل وجود کلسیم سبب زردی برگ ها وآسیب به آن ها شود. یکی از ترکیب های مناسب و تائیدشده برای کاشت گل کاملیا، خاکی است که دارای ۵۰ درصد پیت موس، ۸۰ درصد پوست کاج(پوسیده شده)، ۵۰ درصد خاک لوم شنی و ۲۰ درصد پرلایت باشد.



نحوه ی تکثیر گل کاملیا


دمایی که کاملیا در آن می‌تواند به رشد خود ادامه دهد حداقل 13 و حداکثر 21 درجه سانتیگراد است. به مکانی روشن نیاز دارد اما اینکه به چه اندازه از نور مستقیم آفتاب بهره‌مند شود بستگی به اندازه رطوبت هوا و بستر کشت شده دارد.



نحوه ی تکثیر گل کاملیا
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.