فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

کنه ها از دسته ریزترین آفت هایی هستند که با چشم ها قابل رویت نیستند. کنه ها برای تغذیه خود از گیاه نیش خود را به داخل گیاه وارد می کنند که موجب ایجاد شدن لکه هایی سفید رنگ و کوچک بر روی برگ گیاه خواهد شد و به مرور زمان باعث پژمردگی و در نهایت نابودی کاکتوس ها خواهد شد.
علت ایجاد لکه های کوچک و سفید رنگ روی کاکتوس - فوت و فن های باغبانی
علت ایجاد لکه های کوچک و سفید رنگ روی کاکتوس - فوت و فن های باغبانی

برای مشاهده کنه ها می توانید از ذره بین زیر نور خورشید استفاده کنید و از وجود کنه ها اطمینان کامل حاصل کنید. برای از بین بردن آفت کاکتوس از جمله کنه ها بایستی آفت کش مناسبی را تهیه و تا نابودی کامل کنه ها و تخم های آن سم پاشی را ادامه دهید.



علت ایجاد لکه های کوچک و سفید رنگ روی کاکتوس


تنها دلیلی که باعث هجوم این آفت به کاکتوس خواهد شد ضعف و خشک ماندن گیاه است و اگر شما در روند رشد گیاه مراقبت های لازم را انجام دهید می توانید از حمله ور شدن این موجودات جلوگیری کنید.



علت ایجاد لکه های کوچک و سفید رنگ روی کاکتوس


بهترین راه برای از بین بردن این آفات آبیاری با آب سرد و بالا نگه داشتن رطوبت هوا است که منجر به ازبین بردن این آفت خواهد شد در صورتیکه میزان آفت هایی که به گیاه حمله کرده اند خیلی زیاد بود می توانید از سموم ارگانیک مثل پالیزین استفاده کنید.



علت ایجاد لکه های کوچک و سفید رنگ روی کاکتوس
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.