فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

گلدانی انتخاب کنید که حداقل ۶۰ سانتی متر عرض و ۴۰ سانتی متر عمق داشته باشد. ۲.۵ سانتی متر شن در ته ظرف قرار دهید. از خاک های آماده با برای پر کردن نصف گلدان استفاده کنید.
کاشت بلوبری در گلدان - فوت و فن های باغبانی
کاشت بلوبری در گلدان - فوت و فن های باغبانی

نهال بلوبری را از ظرف اصلی خارج کنید و ریشه هایی که در انتها حلقه ای شکل شده اند را قطع کنید. نهال را در مرکز گلدان قرار دهید، ریشه ها را به آرامی با مخلوطی از پیت ماس، شن و خاک برگ بپوشانید. به آرامی خاک را فشار دهید تا حباب های هوای موجود در خاک از بین بروند.



کاشت بلوبری در گلدان


10 سانتی متر از قسمت بالایی گلدان را مالچ اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که مالچ از ساقه گیاه فاصله داشته باشد و با گیاه در تماس نباشد.



کاشت بلوبری در گلدان


گلدان را در نور مستقیم قرار دهید .بوته های بلوبری به حداقل ۸-۶ ساعت نور مستقیم آفتاب برای تولید گل و میوه نیاز دارند. اگر مکان کاشت این گیاهان بیش از اندازه سایه باشد و نور مورد نیاز آنان تأمین نشود از میزان میوه دهی این گیاهان کاسته خواهد شد هر قدر سایه بیشتر باشد میوه دهی کمتر و رشد گیاه ضعیف تر خواهد بود.



کاشت بلوبری در گلدان


برای این که متوجه شوید گیاه بلوبری به آب نیاز دارد یا نه، انگشت خود را در خاک فرو کنید. در صورتی که حدود ۲ سانتی متر از سطح خاک خشک باشد به آن آب دهید.در زمان کاشت به گیاه بلوبری کود NPK 8-4-12 محلول در آب با دو درصد منیزیم بدهید. به آرامی کود را اضافه کنید. هر سال در بهار و پاییز به گیاه خود کود دهید.



کاشت بلوبری در گلدان
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.