فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

گیاهان توت فرنگی بطور باورنکردنی برای کشت رشد وسیعی دارند ، به همین ترتیب ، آنها تقریباً در هر نقطه قابل رشد هستند - در گلدان های سفالی ، ظروف پلاستیکی یا سبد های آویز.علاوه بر این ، توت فرنگی های خانگی ارگانییک هستند ، بسیار بهتر از انواع خریداری شده در فروشگاه.
چگونه در خانه توت فرنگی ارگانیک پرورش دهیم؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه در خانه توت فرنگی ارگانیک پرورش دهیم؟ - فوت و فن های باغبانی

یک راهنمای گام به گام ساده وجود دارد که به شما در رشد موفقیت آمیز توت فرنگی در خانه کمک می کند. 1. تصمیم بگیرید که توت فرنگی های خود را کجا پرورش دهید.توت فرنگی را می توان در یک ظرف در بالکن ، تراس یا نزدیک پنجره خود پرورش داد. اگر فضای افقی شما محدود است ، رشد توت فرنگی را در یک سبد آویز در نظر بگیرید - این به شما امکان می دهد از فضای رو به رشد عمودی استفاده کنید.



چگونه در خانه توت فرنگی ارگانیک پرورش دهیم؟


توجه داشته باشید که یک نقطه آفتابی در بیرون از منزل شما بهترین مکان برای رشد توت فرنگی است ، اگرچه با کمتر از نیم روز از نور مستقیم خورشید می توانید برداشت کمی کمتر داشته باشید. از قرار دادن گلدان ها در مکان های بادی خودداری کنید زیرا مانع از گرده افشانی حشرات از گل ها می شود.



چگونه در خانه توت فرنگی ارگانیک پرورش دهیم؟


2. در هنگام انتخاب ظرف کاشت از ظروف بازیافت و استفاده مجدد می توانید استفاده کنید.در ابتدا نیازی به سرمایه گذاری در ظروف فانتزی یا گلدان های سفالی نیست. حتی می توانید از بطری های پلاستیکی 2 لیتری ، جعبه های چوبی و سطل برای رشد توت فرنگی استفاده کنید. با این وجود ، چه ظرفی از پلاستیک ، چوب و یا مواد دیگری را انتخاب کنید ، مطمئن شوید که دارای عمق خاک حداقل 12-14 اینچ باشد تا فضای سیستم ریشه گیاهان را افزایش دهد.تعداد گیاهان زیادی که می توانید در آن قرار بگیرید بستگی به عرض ظرف دارد ، زیرا باید گیاهان را بین 10 تا 12 اینچ از هم جدا کنید تا به آنها اجازه دهید تا به صورت افقی پخش شوند.



چگونه در خانه توت فرنگی ارگانیک پرورش دهیم؟


3. نشاهای گلدانی یا رانر های توت فرنگی را تهیه کنید.گیاهان توت فرنگی از رانر (ساقه هایی با جوانه هایی که به گیاهان جدید تبدیل می شوند) رشد می کنند که می توانید از گلخانه ها و نشافروشی ها خریداری کنید.دو نوع توت فرنگی وجود دارد. نوع اول در بهار یا اوایل تابستان میوه بار می آورند ، و نوع دوم که "همیشه تحمل" نامیده می شود از اوایل تابستان تا اوایل پاییز می تواند میوه دهد.گیاهان بارور می توانند سال اول میوه به شما بدهند و ممکن است به شما امکان دهد تا برداشت خود را در طی یک هفته یا ماه افزایش دهید.



چگونه در خانه توت فرنگی ارگانیک پرورش دهیم؟


4.بهتر است رانر ها را درست قبل از قصد کاشت آنها در زمین یا ظرف خریداری کنید.توت فرنگی خاک غنی و لومی با زهکشی مناسب دوست دارد. از آنچه در اختیار دارید شروع کنید و مقدار زیادی مواد آلی مانند کمپوست ، خاکبرگ یا پیت ماس و همچنین مقداری ماسه اضافه کنید. بیشتر مخلوط گلدان های گلدان فروخته شده در گلخانه ها کافی خواهد بود. اطمینان حاصل کنید که خاک عاری از ریشه علفهای هرز است و ظرف دارای سوراخ زهکشی در قسمت زیرین است.



چگونه در خانه توت فرنگی ارگانیک پرورش دهیم؟


5.اگر در یک سبد آویز توت فرنگی پرورش می دهید ، قبل از قرار دادن خاک سبد را با خزه sphagnum درست کنید تا رطوبت گیاهان حفظ شود. خزه Sphagnum همچنین باعث رشد گیاه در کنار گلدان می شود که به نظر خوب می رسد.گیاهان را به داخل خاک قرار دهید ، اطمینان حاصل کنید که هر تاج (جایی که برگها ظاهر می شوند) دقیقاً روی سطح قرار گرفته و بین 10 تا 12 اینچ از هم فاصله دارند - این نزدیکتر از آن است که در زمین قرار داشته باشد و آب دهی آنها راحت تر خواهد شد.می توانید روی خاک را با برگ های خشک بپوشانید تا تلفات آب در اثر تبخیر کمتر شود.



چگونه در خانه توت فرنگی ارگانیک پرورش دهیم؟


رای تشویق گیاه به گل دهی ، با کودهای طبیعی خانگی تغذیه کنید (یک بار مصرف هفتگی تفاله قهوه به اندازه ی یک مشت می تواند شگفت آور باشد) و مرتباً آب آن را آبیاری کنید. با این حال ، از آب بیش از حد خودداری کنید - ریشه های کم عمق در هوای گرم به آب احتیاج دارند ، اما دوست ندارند که غرقاب شوند. به زودی توت فرنگی های سبز ریز را مشاهده خواهید کرد.



چگونه در خانه توت فرنگی ارگانیک پرورش دهیم؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.