فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

در ماه های مختلف سال لازم است که عملیات باغبانی جهت حفافظت و رشد بهتر درختان در باغ ها انجام شود.در ماه فروردین انجام هرس خشک اعم از فرم دهی وباردهی، انجام عملیات اصلاح داخل باغات (کوددهی ،بیل کاری ،مبارزه با علفهای هرز ،آبیاری و...) بانکت بندی باغات دیم جهت ذخیره رطوبت وسربرداری نهال هایی که تازه کاشت شده انجام می شود.
عملیات باغبانی در فصول گرم - فوت و فن های باغبانی
عملیات باغبانی در فصول گرم - فوت و فن های باغبانی

بانکت بندی از روش های تامین آب در مناطق خشک است و جوی های کوچک افقی هستند که در روی خطوط میزان (تراز) قرار می گیرند.كه به منظور جمع آوري آب هاي حاصل از بارش برف و باران، كاهش سرعت آب و افزایش نفوذ آن به داخل زمين احداث می شود. همچنين بانكت در مناطقي كه جريان آب هاي سطحی شديد باشد، برای كنترل سيلاب احداث می گردد.



عملیات باغبانی در فصول گرم


آبیاری، سربرداری، قیم زنی، ادامه هرس، کاشت نهال و استفاده از کندوی زنبور عسل جهت تلقیح بهتر درختان میوه در اردیبهشت ماه انجام می شود.



عملیات باغبانی در فصول گرم


تهیه نمونه های برگ ، خاک وآب و ارسال آن به آزمایشگاه برای تعیین میزان عناصر موجود و انجام عمل پیوند در خرداد ماه انجام می شود.



عملیات باغبانی در فصول گرم


سمپاشی درختانی که دراین زمان نیازمند مبارزه با آفات هستند در تیر ماه و برداشت باغات، انجام هرس سبز، تهیه نمونه های برگ ،خاک وآب وارسال آن به آزمایشگاه، داشت محصولات سردرختی وعملیات بسته بندی وبازاریابی در مرداد ماه انجام می شود.



عملیات باغبانی در فصول گرم


اجرای عملیات آماده سازی زمین جهت کشت پاییزه ،ادامه عملیات کنترل و نظارت بر برداشت، بسته بندی وادامه عملیات هرس اﺳﺘﻔﺎده از ﮐﻮدﻫﺎی رﯾﺰﻣﻐﺬی ﺑﺮ اﺳﺎس ﻧﯿﺎز ﺑﺎﻏﺎت و محلولپاشی کود کلسیم تا قبل ازبرداشت درباغات سیب در شهریور ماه انجام می شود.



عملیات باغبانی در فصول گرم
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.