فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

وجود نمک زیاد در خاک، می‌تواند سبب مسمومیت گیاه شود و در بافت‌های گیاهی واکنش نشان می‌دهد. این منجر به اثری به نام اسمزی شدن می‌شود که باعث می‌شود آب‌های مهم در بافت‌های گیاهی از بین بروند. درست مثل بدن ما، این اثر سبب خشک شدن بافت‌ها می‌شود.
تاثیر شوری آب یا خاک بر گیاهان زینتی - فوت و فن های باغبانی
تاثیر شوری آب یا خاک بر گیاهان زینتی - فوت و فن های باغبانی

تجمع نمک در گیاهان توانایی آن‌ها برای رفع رطوبت مناسب را کاهش می‌دهد و سبب ایجاد سطوح سمّی می‌شود که به نوبه خود سبب رشد نامطلوب و ایجاد سلول‌های محبوس شده می‌شود.می‌توانید اثرات پژمردگی و کاهش رشد را در گیاه خود ببینید.



تاثیر شوری آب یا خاک بر گیاهان زینتی


مسمومیت ناشی از کلرید سدیم به صورت نکروز یا سوختن نوک و حاشیه برگ، شبیه به مسمومیت‌های میکروبی است.گل شمعدانی، کاهو و بنت قنسول نسبت به سمیت کلرید حساس هستند در حالیکه میخک، Pentemon، گوجه فرنگی و گل شاه‌پسند کمتر حساس هستند.



تاثیر شوری آب یا خاک بر گیاهان زینتی


نمک موجود در خاک می‌تواند به راحتی توسط آبشویی خاک با آب شیرین از بین برود. این امر نیاز به مصرف آب بیشتری نسبت به نیاز گیاه دارد تا آب بیش از حد، نمک را از منطقه ریشه را از بین ببرد.



تاثیر شوری آب یا خاک بر گیاهان زینتی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.