فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

بهترین زمان برای کاشت فلفل دلمه ای اواخر زمستان می باشد ولی اگر قصد کاشت آن در گلدان را دارید دیگر فصل مهم نیست و هر زمان از سال که بتوانید شرایط نگهداری گیاه را فراهم کنید میتوانید اقدام به کاشت کنید.
چگونه در گلدان فلفل دلمه ای بکاریم؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه در گلدان فلفل دلمه ای بکاریم؟ - فوت و فن های باغبانی

قبل از کاشت بذر‌ها را به مدت ۲ تا ۸ ساعت در آب ولرم بخیسانید تا سرعت جوانه‌زنی بیشتر شود.ظرف نشاء را آماده کنید.سینی نشاء را از خاک حاصلخیز و مرغوب پر کنید.سوراخی به عمق یک سانتی متر در خاک ایجاد کنید.بذر را درون آن قرار داده و سوراخ را از خاک پر کنید.



چگونه در گلدان فلفل دلمه ای بکاریم؟


ظرف را در یک جای گرم قرار دهید دمای مناسب برای پرورش فلفل دلمه ای ۲۱ تا ۲۶ درجه سانتی گراد است.سطح خاک را به طور مداوم اسپری آب کنید تا سطح خاک خشک نشود.البته از زیاد خیس شدن خاک نیز بپرهیزید.



چگونه در گلدان فلفل دلمه ای بکاریم؟


یکی از بهترین نقاط خانه برای قرار دادن سینی نشا، آشپزخانه و پشت پنجره‌ است. روی سینی نشا را می‌توانید با پلاستیک شفاف بپوشانید. برای تهویه بهتر هوا روی آن چند سوراخ کوچک ایجاد کنید. از چراغ های فلورسنت به مدت ۸ تا ۱۶ ساعت در روز نیز می توانید استفاده کنید.



چگونه در گلدان فلفل دلمه ای بکاریم؟


6 تا 8 هفته طول زمان می‌برد تا بذر فلفل دلمه‌ای جوانه بزند، زمانی که بذرها جوانه زد و دو برگ به طور کامل رشد کرد، زمان انتقال گیاه به گلدان اصلی است، برای این کار می‌توان هر جوانه را در یک گلدان 10 سانتی‌متر و یا چند فلفل را با هم در یک گلدان جعبه‌ای بزرگتر کاشت.



چگونه در گلدان فلفل دلمه ای بکاریم؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.