فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

keiki ، کلمه ای است هاوایی به معنی "بچه" ، که اغلب در ارکیده های Phalaenopsis ، Epidendrum و Dendrobium دیده می شود ، گیاهچه ای است که بر روی ساقه و در قسمت گره ( ناحیه اتصال برگ به ساقه) رشد می کند. هنگامی که کیکی ها به اندازه ی کافی رشد کنند و ریشه دهند ، آنهایی که در قسمت بالای گیاه یافت می شوند را می توانید از گیاه مادر جداکنید و در گلدان دیگری بکارید.
تکثیر ارکیده از طریق کیکی ساقه - فوت و فن های باغبانی
تکثیر ارکیده از طریق کیکی ساقه - فوت و فن های باغبانی

کیکی ها یا گیاهچه ی کوچک که دارای 3-2 برگ با ریشه های7/5 – 5 سانتیمتر طول را به کمک یک وسیله تیز مانند تیغ یا قیچی باغبانی از گیاه مادر جدا کنید.



تکثیر ارکیده از طریق کیکی ساقه


دقت کنید فقط كیكی هایی كه از بالای گیاه رشد می كنند باید حذف شوند. اگر یک کیکی را از پایه ساقه خارج کنید ، می تواند روی رشد گیاه مادر تأثیر بگذارد. این كیك ها برای رشد شاخه های جدید روی گیاه قرار دارند كه به سرعت رشد می كنند و باعث ایجاد شکوفه های جدید می شوند.



تکثیر ارکیده از طریق کیکی ساقه


گلدان حاوی کیکی را باید در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید تا زمانی که کیکی یا گیاهچه کوچک ، برگ و شاخه های خود را ایجاد کند. این فرآیند سطح آب و رطوبت را برای ارکیده جدید افزایش می دهد.



تکثیر ارکیده از طریق کیکی ساقه


كیكی ها در مقایسه با آب و هوای خشك ، در محیط های مرطوب بهتر عمل می كنند.خاک مرطوب تا کمی مرطوب نگه داشته شود. یک سینی رطوبت ساز ممکن است محیط مناسب را فراهم کند.گیاهان جدید حداقل به 10 تا 15 ساعت نور روز نیاز دارند اما باید از آفتاب مستقیم محافظت شوند. در ماه های زمستان ، مکمل نور مصنوعی ممکن است این ترفند را انجام دهد.دما ۲۱ تا ۲۳ درجه در روز مناسب می باشد.



تکثیر ارکیده از طریق کیکی ساقه
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.