فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

با رشد گوجه فرنگی در خانه ،می توانید پول خود را پس انداز کنید و پاداش گرفتن میوه های کاملا رسیده از شاخه ها را نیز دریافت کنید. برخلاف گوجه های موجود در سوپر مارکت ها ، گوجه فرنگی های تاک دار دارای گوشتی شیرین و آبدار عطر و طعم بی نظیر هستند. با چند نکته در مورد کاشت نهال گوجه فرنگی ، شما به راحتی می توانید در منزل این گیاه را پرورش دهید.
چگونه در خانه گوجه فرنگی بکاریم؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه در خانه گوجه فرنگی بکاریم؟ - فوت و فن های باغبانی

گیاهان گوجه فرنگی در شش تا هشت ساعت آفتاب روزانه و دمای ۲۲ تا ۲۷ به خوبی رشد می کنند.حتما فضای کافی برای رشد هر گیاه فراهم کنید. یک نهال کوچک می تواند به ارتفاع حیرت انگیزی برسد.



چگونه در خانه گوجه فرنگی بکاریم؟


بذر گوجه فرنگی های رسیده که طعم و عطر خوبی دارند را جمع آوری کنید. می توانید به سادگی با یک قاشق بذرهای گوجه فرنگی که می خورید را جمع آوری کنید از گوجه فرنگی هایی که بیش از حد رسیده اند (له شده) نیز می توانید استفاده کنید.دانه ها را در یک صافی توری شکل ریخته و آب روی آنها بریزید. با انگشت دانه ها را بمالید تا کاملاً جدا شوند.اجازه دهید بذرهای گوجه فرنگی کمی خشک شوند. سپس آنها رابه مدت یک روز یا تا زمانی که کاملاً خشک شوند، بین یک برگ حوله کاغذی قرار دهید.



چگونه در خانه گوجه فرنگی بکاریم؟


گلدان کوچکی انتخاب کنید و با خاک مناسب برای کشت بذر که معمولا از مخلوط کوکوپیت و پرلیت استفاده می شود پر کنید و بذر گوجه را در آن بکارید.در هر گلدان ۲ تا ۳ بذر بکارید روی بذر را با 1 سانتی متر خاک بپوشانید و آن را آبیاری کنید و در جایی پر نور قرار دهید.



چگونه در خانه گوجه فرنگی بکاریم؟


برای اینکه رطوبت خاک بذر ها حفظ شود می توانید آنها را درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. روزانه نیز خاک بذرها را چک کنید تا از مرطوب بودن خاک گلدان مطمئن شوید.پس از ۵-۱۰ روز بذر شما جوانه می زند. پس از جوانه زدن آنها را به جایی منتقل کنید که نور آفتاب بر روی جوانه ها بتابد. سپس باید صبر کنید تا حداقل ۲ ردیف برگ به جوانه شما اضافه شده و ریشه نشاء به اندازه کافی برای منتقل شدن به گلدان بزرگ تر و خاک جدید آماده شود.نشا را با خاک اطراف ریشه اش به یک گلدان بزرگتر که حداقل دارای قطر 12 سانتی متر باشد منتقل کنید. عمق گلدان هم بهتر است حداقل 20-25 سانتی متر باشد.



چگونه در خانه گوجه فرنگی بکاریم؟


پس از دو تا سه ماه میوه ها شروع به رشد میکنند. بوته گوجه شما می تواند در تمامی فصول سال به میوه دهی ادامه دهد کافیست آن را به خوبی هرس کنید و با تغذیه مناسب شرایط باردهی را فراهم کنید.



چگونه در خانه گوجه فرنگی بکاریم؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.