فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

به طور طبیعی با نزدیک شدن به فصل زمستان در جنگل ها برگ ها از درختان بزرگ جدا شده و به زمین می افتند و به همراه دیگر بقایای گیاهی به مالچ(خاک پوش) و سپس کمپوست تبدیل می شوند, در واقع این پوشش به عنوان لباس زمین خواهد بود, و با تشکیل یک لایه طبیعی روی سطح خاک, از گیاه در برابر سرما و خشکی محافظت می نماید.
چه زمانی از مالچ زمستانه برای گیاهان استفاده کنیم؟ - فوت و فن های باغبانی
چه زمانی از مالچ زمستانه برای گیاهان استفاده کنیم؟ - فوت و فن های باغبانی

مالچ زمستانه به عنوان عایق برای گیاهان چوبی استفاده می شود و معمولا" در اواخر پاییز تا اواخر زمستان از آن استفاده می کنند. نی، برگ خرد شده، و برگ درختان سوزنی نمونه هایی برای مالچ زمستان هستند.



چه زمانی از مالچ زمستانه برای گیاهان استفاده کنیم؟


مالچ ها به دو نوع طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند. از جمله مالچ‌های طبیعی می‌توان به لاش‌برگ و شاخسار، بقایای گیاهی مانند علف های هرز حذف شده ، کاه و کلش، خاک‌اره و یا پوست گیاهان اشاره کرد. مالچ مصنوعی: مالچ‌های مصنوعی معمولاً دوام بیشتری دارند،ولی معایبینیز دارند. ارجمله مالچ هدی مصنوعی می توان به پوشش‌های ساخته‌شده از سلوفان(مادهٔ پلاستیکی با پایهٔ گیاهی)، پشم‌شیشه، فویل فلزی، کاغذ، خرده لاستیک، پلاستیک یا فیبر اشاره کرد.



چه زمانی از مالچ زمستانه برای گیاهان استفاده کنیم؟


پلاستیک سیاه و نی معمولا در باغ سبزی و برای گیاهان میوه دار کوچک استفاده می شود. - تراشه های چوب، تکه های پوست درخت و برگ درختان سوزنی برای درختچه و یا در اطراف درختان مناسب هستند. - پوسته کاکائو، و پوسته گندم برای گیاهان 1 ساله و یا چند ساله استفاده می شود.



چه زمانی از مالچ زمستانه برای گیاهان استفاده کنیم؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.