فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

هنگام حمله قارچ ها و باکتری ها به شاخه ها و تنه درختان شیرآبه ای بیرون می آید، این عمل در بیشتر مواقع وسیله دفاعی گیاه در مقابل بیماری محسوب می شود. تمیز کردن موضع و سمپاشی با ترکیبات مسی در کاهش نفوذ و حمله عامل بیماری موثر می باشد.
پیشگیری از بیماری های درختان هسته دار - فوت و فن های باغبانی
پیشگیری از بیماری های درختان هسته دار - فوت و فن های باغبانی

هرس شاخه های آلوده و حذف بافت های شانکردار در پاییز و یا اوایل بهار و سوزاندن آنها در بیرون از باغ اولین کاری است که به جلوگیری از انتشار بیماری کمک می کند. همچنین باید قیچی باغبانی را بعد از هرس با محلول قارچ کش ترکیبات مس یا الکل ضد عفونی کنیم.



پیشگیری از بیماری های درختان هسته دار


برای مبارزه و کنترل بیماری لب شتری در هلو و لکه غربالی و شانکر در هسته دارها سمپاشی در پاییز(هنگام خزان) و در بهار هنگام تورم جوانه ها با ترکیبات مس به نسبت 3 در هزار توصیه می شود.



پیشگیری از بیماری های درختان هسته دار


برای کاهش بیماری، بافتهای آلوده و شانکرهای موجود روی شاخه اصلی را با دقت تراشیده و محل های تراشیده شده را با خمیر محتوی قارچ کش پانسمان کنید



پیشگیری از بیماری های درختان هسته دار
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.