فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

اگر بخواهیم پیاز نرگس را در باغچه بکاریم پاییز بهترین فصل است. در پاییز پیاز فرصت کافی پیدا می کند تا دوره سرما را در خاک سپری نموده و خود را برای گلدهی آماده کند.زمان کاشت پیاز مهر و آبان است و گل دهي اواخر زمستان يا بهار هست .
پیاز نرگس را چه زمانی بکاریم؟ - فوت و فن های باغبانی
پیاز نرگس را چه زمانی بکاریم؟ - فوت و فن های باغبانی

اگر خاك باغچه يا گلدانتان رسی است، كمی شن با آن مخلوط كنيد تا زهكشی خوبی پيدا كند. البته كودهای حيوانی هم برای باغچه مناسب است. ورمی كمپوست برای گلدان‌هایی كه داخل آپارتمان قرار میگيرند، كود مناسبي است.



پیاز نرگس را چه زمانی بکاریم؟


براي کاشت در گلدان در ته گلدان که برای زهکشی سوراخی قرار دارد سنگ قرار داده تا از زهکشی بيش از حد و همچنين ريزش خاک ها به بيرون جلوگيری شود.سپس خاک معمولی باغچه و شن را با خاک برگ به نسبت 2 به 1 با هم مخلوط کرده و تا 3/2 گلدان را پر کنيد سپس يک پياز را روی خاک گلدان قرار دهيد ( اگر پياز های شما کوچک است دو پياز کنار هم قرار دهيد ) مراقب باشيد پياز ها را سر و ته قرار ندهيد ، سپس بر روی پياز ها خاک بريزيد . بايستی سر پياز 1 سانتيمتر زير خاک قرار گيرد و حدود 2 الی 3 سانتيمتر هم از گلدان برای آبياری خالی باشد.



پیاز نرگس را چه زمانی بکاریم؟


آبياری را انجام دهید به طوریکه خاک گلدان کاملا خیس شود.در باغچه نیز آبیاری تا جایی انجام دهید که خاک اطراف گیاه کاملا مرطوب گردد. گلدان را در مکان گرم و در زير نور مستقيم خورشيد قرار دهيد.هفته ای یکبار آبیاری کافی می باشد.



پیاز نرگس را چه زمانی بکاریم؟


پس از کاشت پیاز در مدت سه تا چهار ماه رشد کافی نموده و کامل می شود. وقتی که در زمستان غده آمادگی پیدا کرد در بهار به گل می نشیند. پیازهایی که دوره استراحت خود را سال قبل گذرانده اند در پاییز گل می دهند.



پیاز نرگس را چه زمانی بکاریم؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.