فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

متأسفانه ، لیسک ها در هوای مرطوب و خنک که کلم و شلغم رونق می گیرد رشد می کنند . این آفات به طرز ناخوشایندی از همه سبزیجات خانواده ی کلم تغذیه می کنند.
چرا برگ های گیاهان کلم سوراخ و جویده می شوند؟ - فوت و فن های باغبانی
چرا برگ های گیاهان کلم سوراخ و جویده می شوند؟ - فوت و فن های باغبانی

عکس زیر حرکت لیسک در برگ و سوراخ های ایجاد شده که توسط این آفت خورده شده را نشان می دهد.این آفت اگر کنترل نشود ، می تواند در چند روز کل محصول شما را از بین ببرد.



چرا برگ های گیاهان کلم سوراخ و جویده می شوند؟


محل تجمع این آفات می تواند یک موضع بلند مثل علفهای هرز یا قسمت زیرین چیزی در زمین یا نزدیک زمین باشد ،ط-خصوصاً در مناطق مرطوب و سایه دار. در زیر تابلوها ، تزئینات باغ ، طاقچه ها ، عرشه ها ، شاخه های کم رشد ، زیر گلدان ها، آوارها ، و روکش های محافظ زمین مکان اصلی برای تجمع این آفات است.



چرا برگ های گیاهان کلم سوراخ و جویده می شوند؟


جمع آوری دستی لیسک و راب ها و استفاده از تله های حاوی ماءالشعیر از روش های کنترل این آفات است.بهترین زمان برای جمع‌آوری راب ها، پس از بارندگی و یا آبیاری باغچه و حدود دو ساعت پس از تاریک شدن هوا است. مقداری آب را باکمی ماءالشعیر به صورت گلوله‌های خمیری درآورده یا تکه‌هایی از پسماندهای میوه و سبزیجات موردعلاقه این موجودات، مانند پرتقال، موز، کاهو، کلم، باقلا، لوبیا، سیب‌زمینی و… را یک شب قبل از شروع شکار ، در نقاط مشخص قرار دهید. شب بعد، راب هایی را که به سراغ طعمه‌ها آمده‌اند،‌ به‌سادگی جمع‌آوری کنید.



چرا برگ های گیاهان کلم سوراخ و جویده می شوند؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.