فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

اگر هر یک از گیاهان خود را برای بهار یا تابستان به خارج از خانه منتقل کرده اید ، زمان آن رسیده که آنها را به داخل خانه برگردانید. بهتر است این کار را قبل از اینکه در شب دما به زیر 13 درجه برسد انجام دهید.
مراقبت از گیاهان در فصل پاییز - فوت و فن های باغبانی
مراقبت از گیاهان در فصل پاییز - فوت و فن های باغبانی

گیاهان خود را از نظر آفات احتمالی ، بررسی کنید. پیشنهاد می کنیم در صورت داشتن آفت ، آنها را با شلنگ باغچه و یا دوش حمام کنید و قبل از وارد کردن آنها به محیط منزل برگهای خشک را با روغن رقیق شده ولک یا روغن چریش اسپری کنید. اگر یک گیاه از فصل سرد جان سالم به در می برد ، کافی است در همان فضای بیرون باقی بماند



مراقبت از گیاهان در فصل پاییز


سطح نور را بالا نگه دارید

سطح نور را بالا نگه دارید : توجه زیادی به نوری که گیاهان دریافت می کنند داشته باشید. در پاییز ، روزها کوتاهتر و زاویه خورشید در حال تغییر است. برخی از گیاهان سرپوشیده شما ممکن است نیاز به نشستن در مکان جدید داشته باشند تا همان میزان از خورشید در بهار و تابستان را، دریافت کنند.به طور مثال ساکولنت های خود را در نزدیکی پنجره قرار دهید وسایر گیاهان را در روی میز قهوه ی خود قرار دهید.چرخاندن گیاهان شما یک بار در هفته کمک می کند تا از همه طرف نور دریافت کنند و رشد یک طرفه نداشته باشند.



سطح نور را بالا نگه دارید


آبیاری را کاهش دهید

آبیاری را کاهش دهید:در ماه های سرد سال ، گیاهان باید کمتر از فصول گرم سال آبیاری شوند زیرا کم نور می شوند و آهسته تر رشد می کنند. معمولاً بین آبیاری ها چند روز صبر کنید مگر اینکه آپارتمان شما واقعاً خشک باشد - بنابراین ممکن است گیاهان شما به آب بیشتری احتیاج داشته باشند.به عنوان مثال ، یک گیاه مار (سانسوریا) در مقایسه با هر 3 هفته آبیاری در تابستان ، ممکن است هر 6 هفته در پاییز به آب دهی نیاز داشته باشد. خاک را بررسی کنید و قبل از آب دادن دوباره مطمئن شوید که کاملاً خشک است.



آبیاری را کاهش دهید
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.