فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

کدو زینتی گیاهی زیبا و بالا رونده است و ۲ تا ۳ متر رشد می کند.شامل طیف وسیعی از میوه های رنگارنگ است و برای کاشت داخل باغچه و گلدان مناسب می باشد.زمان کاشت بذر کدو زینتی در محیط منزل 2 تا 4 هفته قبل از بهار (پس از سپری شدن یخبندان) است.
پرورش کدو زینتی از طریق بذر - فوت و فن های باغبانی
پرورش کدو زینتی از طریق بذر - فوت و فن های باغبانی

گلدان بزرگ حاوی پیت ماس یا خاک غنی مخصوص کاشت بذر با زهکشی مناسب تهیه کنید.حفره هایی به اندازه ی ۳ سانتیمتر ایجاد کنید.در هر سوراخ یک دانه قرار دهید و با خاک بپوشانید. هر گلدان باید دو یا سه دانه داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که حداقل یک دانه در هر ظرف جوانه می زند.



پرورش کدو زینتی از طریق بذر


یک پوشش سینی پلاستیکی را روی گلدان قرار دهید تا شرایط گلخانه ای ایجاد شود. سینی را در مکانی گرم دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید. نور مستقیم خورشید سریع خاک را خشک می کند و می تواند دانه ها را از بین ببرد .جوانه های کدو حدود دو هفته طول می کشد تا ظاهر شوند.



پرورش کدو زینتی از طریق بذر


هنگامی که نهال ها شروع به لمس پوشش می کنند ، پوشش پلاستیکی را بردارید. وقتی نهال ها ۵ سانتیمتر رشد کردند، نهال های ضعیف را حذف کنید تا در هر ظرف فقط یک گیاه وجود داشته باشد.



پرورش کدو زینتی از طریق بذر


هنگامی که دمای خاک و هوا بالاتر از ۱۵ درجه رسید ، نهال های کدو را به باغچه انتقال دهید.میوه ها از اواسط مرداد ماه به تدریج می رسند . با رسیدن میوه ها برگ ها و ساقه ها خشک می گردند.



پرورش کدو زینتی از طریق بذر
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.