فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

پیاز لاله جهت عمل گلدهی به یک دوره سرمایی حداقل 8 هفته ای در دمای 2 تا 4 درجه سانتی گراد نیاز دارد .پس از طی دورره سرمایی می توان گلدان کشت شده را در محیط طبیعی بیرون قرار داد به این صورت که جهت کم نشدن دما به صفر درجه و زیر آن بر روی گلدان حدود 5 تا 7 سانت ماسه میریزیم . این عمل سبب می شود که در صورت سرد شدن دمای هوا تا زیر صفر پیاز داخل گلدان از یخ زدگی در امان باشد .
چه زمانی پیاز لاله را به محیط طبیعی منتقل کنیم ؟ - فوت و فن های باغبانی
چه زمانی پیاز لاله را به محیط طبیعی منتقل کنیم ؟ - فوت و فن های باغبانی

حال شروع به آبیاری می کنیم . یکبار آبیاری برای پیاز کشت شده در گلدان کافی است و پس از آن نزولات جوی به صورت طبیعی گلدان را آبیاری می کنند . هر چند در طی دوره سرمایی نیازی به آبیاری وجود ندارد .



چه زمانی پیاز لاله را به محیط طبیعی منتقل کنیم ؟


پس از اتمام دوره سرمایی و با آغاز اسفند ماه جوانه گیاه شروع به حرکت می کند و در این زمان ماسه روی گلدان را بر داشته و گیاه را به دمای گرم که باید به صورت تدریجی از 7 تا 20 درجه تغییر یابد انتقال داد . به طور کلی این شرایط دمایی در محیط طبیعی ایجاد می گردد اما برای کنترل بهتر زمان گلدهی مخصوصا برای ایام نوروز این شرایط در محیط خانه بهتر است به طوری که ابتدا باید گلدان را در نزدیک پنجره ها و سپس به قسمتهای گرمتر خانه منتقل کرد .



چه زمانی پیاز لاله را به محیط طبیعی منتقل کنیم ؟


از زمان آغاز جوانه زدن باید هفته ای دوبار گیاه را آبیاری کرد . برای کنترل زمان گلدهی می توان دما را کم و زیاد و یا در یک دمای ثابت به مدت بیشتری نگهداشت .پس از گلدهی بهتر است گلدان را در محیطی با دمای 15 تا 18 درجه سانتی گراد نگهداری کنید زیرا در این دما بیشترین طول عمر گیاه را که بسته به واریته تا یک ماه هم میتواند باشد را خواهید داشت .



چه زمانی پیاز لاله را به محیط طبیعی منتقل کنیم ؟


پس از اتمام گلدهی و زمانی که برگها به رنگ زرد تغییر رنگ دادند دیگر دست از آبیاری گیاه بردارید و یک ماه بعد پیاز را از گلدان خارج کنید.



چه زمانی پیاز لاله را به محیط طبیعی منتقل کنیم ؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.