فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

گاردنیا بوته گلداری است که ارتفاع آن گاهاً تا 2.5 متر نیز می رسد. برگ های آن سبز تیره، براق و بیضی شکل بوده و گل هایی سفید، بسیار خوشبو و زیبا دارد. گاردنیا برای هر دو محیط خارجی و داخلی مناسب بوده و در گلدان به خوبی رشد می‌کند.از این گیاه به عنوان تکدرخت زینتی یا کاشت به منظور ایجاد پرچین و یا کاشت در گلدان استفاده می شود. از گلهای آن می‌توان روی میز یا طاقچه در منزل نیز استفاده کرد.
گاردنیا معطر مخصوص نگهداری در فضای باز - فوت و فن های باغبانی
گاردنیا معطر مخصوص نگهداری در فضای باز - فوت و فن های باغبانی

این گیاه به صورت درختچه ای است همیشه سبز و مناسب برای آب و هوای مرطوب می باشد . گل ها بصورت تکی ، معطر ، پرپر و سفید رنگ ، جام گلبرگ به شکل دوبل یا نیمه دوبل بوده و گلها با قطر 5 تا 10 سانتیمتر در ماههای تیر تا مهر بر روی گیاه تشکیل می شوند .دمای بین 18 تا 23 درجه برای گل گاردنیا مناسب است. در زمستان با آب و هوای سرد، گل گاردنیا باید در خانه نگهداری شود.



گاردنیا معطر مخصوص نگهداری در فضای باز


برای نگهداری گاردنیا در داخل خانه، آن را در محلی روشن و آفتابگیر قرار دهید به طوری که حداقل نصف روز را در معرض تابش آفتاب باشد. دمای مطبوع برای گیاه گاردنیا 15 درجه سانتی گراد در شب و 21 تا 23 درجه سانتی گراد در طول روز است. برای حفظ رطوبت خاک، آبیاری گاردنیا باید به صورت منظم و مدام انجام بگیرد. خاک گاردنیا نباید کاملا خشک شود.



گاردنیا معطر مخصوص نگهداری در فضای باز


گاردنیا خاک اسیدی را دوست دارد و اگر شرایطی بجز این برای آن فراهم شود قادر به جذب و استفاده از برخی عناصر غذایی بخصوص آهن نیست که در نتیجه آن برگها زرد می شوند. برای تهیه مخلوط خاکی گاردنیا حتما از پیت ماس حداقل به میزان 30٪ حجم کل بستر کاشت استفاده کنید زیرا این ماده به کاهش اسیدیته بستر کاشت گاردنیا کمک میکند.از جمله مخلوطهای مناسب جهت کاشت گاردنیا عبارتند از: پیت موس +پرلایت + ورمیکولایت را به شکل حجمهای مساوی.در طول بهار و تابستان دو بار با کود آهن نیاز به تغذیه ی مناسب دارد و در فصل رشد هر دو هفته یک بار باید از کود کامل بهره برد.



گاردنیا معطر مخصوص نگهداری در فضای باز


گاردنیا را می‌توان به آسانی از راه قلمه زنی تکثیر کرد. اواسط خرداد تا اوایل شهریور بهترین زمان برای قلمه زنی است. تکه‌های بریده شده ریشه قلمه ها را مرطوب نگه دارید. برای اینکار آن ها را در فضای مرطوب و یا در داخل گلدانی که روی آن با یک کیسه پلاستیکی پوشیده شده است بگذارید. برای کاشت قلمه‌ها از مخلوط خاک گلدان تجاری و یا از ترکیب مساوی از ماسه و کود گیاهی (ترجیحاً پیت ماس) نیز می‌توانید استفاده کنید. گاردنیا با روش کشت بذر نیز تکثیر می شود، هرچند این روند بسیار آهسته و غیرقابل پیش‌بینی است.



گاردنیا معطر مخصوص نگهداری در فضای باز
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.