فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

این بیماری در کلیه مناطق کشت گوجه فرنگی این ویروس پراکنده است در ایران در استانهای هرمزگان،بوشهر وقسمتهای جنوبی ایران مسئله ساز است .ایجاد موزائیک ممکن است شدید یا خفیف باشد در مواردی تؤام با بد شکلی برگ وکم رشدی بوته همراه است.در مواردی لکه ها وخطوط نکروتیک قهوه‌ای روی ساقه و برگ ایجاد می‌شود.
شناخت بیماری ویروس موزاییک گوجه فرنگی - فوت و فن های باغبانی
شناخت بیماری ویروس موزاییک گوجه فرنگی - فوت و فن های باغبانی

در میوه نیز ممکن است بدشکلی و لکه‌های قهوه‌ای در سطح میوه و یا گوشت آن ایجاد کنند.علاوه بر این ممکن است قسمتهایی از میوه سنگی و سفت شود.



شناخت بیماری ویروس موزاییک گوجه فرنگی


انتقال این ویروس از طریق مکانیکی میسر است .این ویروس در گوجه فرنگی بذر زاد می‌شودو اگر در خاک خشک باشد مدتها در خاک دوام می‌آورد اما در خاک مرطوب سریعا از بین می‌رود.



شناخت بیماری ویروس موزاییک گوجه فرنگی


کنترل بیماری عبارت است از

کنترل بیماری عبارت است از :ضدعفونی کردن وسایل - کنترل حشرات - مدیریت در تغذیه چون گیاهان ضعیف زود تر مبتلا به بیماری ها می شوند.



کنترل بیماری عبارت است از


به دليل احتمال گسترش اين آفت در مزارع مجاور بهتر است کشاورزان زمين را از هر گونه محصول خالي کنند وبعد از يک سال تقويت خاک با محصول ديگری به جز محصول آفت زده کشاورزی را شروع کنند.



شناخت بیماری ویروس موزاییک گوجه فرنگی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.