فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

مهمترین نکته در نگهداری از کاکتوس ها در تابستان میزان آبیاری می باشد. مقدار آبیاری به اندازه، محل نگهداری، نوع کاکتوس و دما و رطوبت محیط بستگی دارد. پس نمی توان یک الگوی کلی برای آبیاری کاکتوس ها بیان کرد. ولی در کل در تابستان کاکتوس ها به آبیاری بیشتری نیاز دارند.در این فصل تابش نور خورشید ، شدیدو سوزاننده است از این رو بیشتر کاکتوسها را باید از تابش مستقیم آفتاب مصون و به دور نگاه داشت و با فراهم کردن سایه بان ، محیط سایه روشنی را برای آنها پدید آورد .
نگهداری از کاکتوس ها د رتابستان - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از کاکتوس ها د رتابستان - فوت و فن های باغبانی

شاید برایتان سؤال ایجاد شود که چرا در طبیعت زیر نور شدید آفتاب کاکتوس نمی سوزند، زمانی که گیاه از همان ابتدای زندگی در زیر نور آفتاب باشد به مرور خود را با این شرایط تطبیق می دهد و نور آفتاب را تحمل می کنند. پس برای نگهداری شما نیاز به نور آفتاب فیلتر شده یا ملایم دارید حداقل 3-4 ساعت در روز.



نگهداری از کاکتوس ها د رتابستان


یکی از نشانه های زیاد بودن میزان نور تغییر رنگ کاکتوس هاست و به قرمز و قهوه ای می باشد که باید میزان نور را کم کنیم.چروک شدن و خم شدن کاکتوس های ستونی می تواند نشانه کم آبی باشد. که با آبیاری مجدد به حالت اولیه بر می گردند. ولی اگر مدت زمان بی آبی طولانی شود باعث خراب شدن و مرگ گیاه می شود.



نگهداری از کاکتوس ها د رتابستان


کاکتوس ها نیز مانند همه گیاهان مقدار تحمل دمایی مشخصی دارند که برای انواع گونه ها متفاوت می باشد. کاکتوس ها تا دمای حدود 50 درجه را تحمل می کنند ولی زمانی که دما از این حد بالاتر رود باعث پختگی بافت های داخلی گیاه می شود.فصل گرما زمان خواب بعضی از گونه های کاکتوس ها می باشد. پس با شناخت از کاکتوس خود و فراهم کردن شرایط از خراب شدن آنها جلوگیری کنید. به عنوان مثال فصل خواب کاکتوس لیتوپس یا سنگی فصل تابستان می باشد که باید میزان آبیاری آن را کم کنید.



نگهداری از کاکتوس ها د رتابستان


در ماه های گرم، خطر حمله کنه قرمز که آفت کاکتوسهاست ، بسیار زیاد می باشد زیرا در هوای گرم و خشک کنه ها فعالیت بیشتری دارند . بنابراین باید وسایل پیشگیری و یا مداوای آن را پیش بینی نمود و در کاربرد هر گونه سموم حشره کش یا کنه کش ها بهتر است از تازه ترین پدیده های دارویی و دفع آفات سود جست .



نگهداری از کاکتوس ها د رتابستان
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.