فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

تربچه گیاهیست از لحاظ مصرف یکساله ، از لحاظ تهیه بذر دوساله ، این گیاه از ترب کوهی وحشی که اصلاح و تربیت شده بدست آمده است . محققین گیاه شناسی محل اولیه و اصلی آن را کشورهای مصر و یا چین می دانند .این گیاه دارای انواع و اقسام فراوانی بوده برگ‌های آن بیضی شکل و کشیده هستند و اطراف برگ دارای بریدگی و شکاف بوده و زبر(خشن) میباشد . برگ‌ها مستقیم از ریشه خارج می شوند . قسمت اصلی و خوراکی تربچه برجستگی انتهایی برگ‌ها است که به رنگ‌های مختلف ، سفید ، قرمز ، و دورنگ دیده می شود .
نحوه ی کاشت تربچه - فوت و فن های باغبانی
نحوه ی کاشت تربچه - فوت و فن های باغبانی

زمان کاشت تربچه ، در فضای باز بنا به سردی هوا از اول اسفند ماه تا اول آبانماه توصیه می شود و می توان پیاپی آن را کاشت و برداشت نمود .اگر شما برای اولین بار میخواهید تربچه بکارید بهتر است از رقم گیلاسی شروع کنید که تنها در مدت 22 روز قابل برداشت خواهد بود.



نحوه ی کاشت تربچه


محلی را برای کاشتن تربچه ها در نظر بگیرید. فرقی نمیکند در گلدان باشد یا در باغچه محل مورد نظر باید آفتابگیر کامل باشد. خاک این محل باید ماسه ای باشد تا تربچه ها در ضمن بزرگ شدن کاملا دایره ای شوند و آب اضافی کاملا از دور تربجه ها تخلیه شود. میتوانید از ورمی کمپوست هم استفاده کنید تا ضمن تغذیه کامل گیاهچه ها از ارگانیک بودن آن مطمئن شوید.



نحوه ی کاشت تربچه


کاشت بذر ها در عمق یک و نیم سانتیمتری خاک و باید دو و نیم سانتیمتر با هم فاصله داشته باشند. اگر از قدرت نامیه بذر تربچه هایتان مطمئن نیستید اول آنها در یک دستمال کاغذی مرطوب پرورش دهید پس از اینکه ریشه دار شدند به خاک منتقل کنید. بهتر است ردیف ها از هم سی سانتیمتر فاصله داشته باشند.



نحوه ی کاشت تربچه


آبیاری تربچه ها تا مرحله برداشت باید صورت گیرد. خاک را مرطوب نگه دارید اما آن را غرقاب نکنید. به طور منظم آبیاری را انجام دهید. اگر تربچه ها کند رشد کردند به آنها کمپوست اضافه کنید. هنگامی که قطر ریشه آن به دو و نیم سانتیمتر رسید قابل برداشت هستند. اما اگر میخواهید از آنها بذر بگیرید باید بیشتر منتظر بمانید. برای برداشت باید تمام گیاه را از خاک بیرون بکشید. برخلاف دیگر سبزیجات اگر تربچه در خاک بماند باعث سفت شدن آن میشود که مناسب نخواهد بود.



نحوه ی کاشت تربچه
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.