فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

کراسولا بند کفشی گیاهی مخصوص مناطق گرم و خشک است و به گرما و سرما مقاوم است و در دمای زیر صفر برای مدت کوتاهی زنده می ماند و کمینه دما 5 درجه سانتی گراد و بشینه دما 35 درجه را تحمل میکند و زنده می ماند هرچند که رشدش در این دو دما متوقف می شود اما سبز می ماند این گیاه حساس به یخبندان طولانی است و بهتر است در فصل سرما به داخل منزل انتقال یابد.
کراسولا بند کفشی مخصوص مناطق گرم و خشک - فوت و فن های باغبانی
کراسولا بند کفشی مخصوص مناطق گرم و خشک - فوت و فن های باغبانی

در بهار و تابستان به محیطی خنک و پر نور نیاز دارد. برگ های سبز یا سبز آبی ریز که بصورت طبقه ای بر روی هم رشد می کنند و زنجیر ور به هم متصل اند و منظم و متراکم در پشت سر هم قرار دارند و طول آنها بین 15 تا 30 سانتی متر است و به قطر 30 تا 40 سانتی متر گسترش می یابد. توجه کنید که این برگ ها بسیار حساس اند و با کمبود نور، غرق آبی، جابجایی، تعویض گلدان و نداشتن زهکشی در خاک و کمبود مواد غذایی رشدشان متوقف شده و بی حالی عومی و رنگ پریدگی کلی در گیاه ایجاد می شود.



کراسولا بند کفشی مخصوص مناطق گرم و خشک


به آبیاری منظم ، کامل و با فاصله مناسب نیاز دارد یعنی فاصله بین دو آبیاری طوری باشد که تا عمق 3 سانتی متری خاک خشک شود کاکتوس نیاز آبی زیادی ندارد و حتما حواستان باشد که حجم و فاصله ابیاری را تنظیم کنید تا خاک غرق آبی نشود و به گیاه اسیب نرسد. نیاز نوری بند کفشی زیاد است و نیاز به نور شدید دارد در منزل بهترین مکان برای رشد این ساکولنت پشت پنجره های جنوبی و در محیط باز در مکانی نیم سایه مانند زیر سایه درختان است. و به یاد داشته باشد گیاهان برای رشد مناسب و داشتن ظاهری زیبا به نور کافی و با کیفیت مناسب نیاز دارد.



کراسولا بند کفشی مخصوص مناطق گرم و خشک


خاکی غنی و سبک با زهکشی و تهویه مناسب نیاز دارد و ترکیبی از خاک باغچه و پرلیت یا خاک باغچه و شن و ماسه که به آنها کود دامی خیلی پوسیده و یا کمپوست اضافه شده باشد خاکی مناسب بند کفشی است.در فصل رشد کود پتاسه و کم نیتروژن و کود آهن را فراموش نکنید و حتما در فصل رشد ماهی یکبار و در فصل استراحت دو ماه یکبار گیاه را به وسیله این کود ها تغذیه کنید. در کل نیاز چندانی به کود ندارد و بهتر است نیاز های گیاه را با خاک غنی برطرف کنید.



کراسولا بند کفشی مخصوص مناطق گرم و خشک


بهترین و ساده ترین راه تکثیر این ساکولنت قلمه زدن است. به این صورت که ساقه ها را با احتیاط جدا کنید و در خاک مناسب قرار دهید در دمای 25 درجه سانی گراد و خاک مرطوب خیلی سریع جوانه زده و مستقل می شوند. برای ایجاد زیبایی بیشتر چند ساقه را در یک گلدان ریشه دار کنید.



کراسولا بند کفشی مخصوص مناطق گرم و خشک
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.