فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

جنس شفلرا از ۲۰ گونه گیاهان استوایی و استوایی همیشه سبز، درختی ودرختچه ای تشکیل یافته است.این گیاه بومی استرلیا بوده و ارتفاعی در حدود یک تا ۲ متر وگسترشی در حدود ۷۰تا ۱۰۰ سانتی متر دارد. گیاه شفلرا رشد آهسته ای داشته وتک ساقه ای می باشد. برگهای مرکب و پنجهای این گیاه از پنج برگچه مستطیلی –تخم مرغی تشکیل شده و به رنگ سبز براق است.
نگهداری از گیاه آپارتمانی شفلرا - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از گیاه آپارتمانی شفلرا - فوت و فن های باغبانی

شفلرا به سایه تا نور متوسط نیاز دارد. بنابراین پنجره های شمالی و شرقی برای این گیاه مناسب می باشد. باید دقت نمود این گیاه را دور از تماس مستقیم خورشید قرار داد.



نگهداری از گیاه آپارتمانی شفلرا


این گیاه برای رشد بهینه نیاز به دمای معمولی دارد. دمای محیط برای این گیاه در زمستان نباید کمتر از ۱۳ درجه سانتیگراد گردد.در فصل رشد هر سه روز یکبار و فصل سرد هفته ای یکبار آبیاری برای گیاه کافی است بین دو آبیاری چنانچه سطح خاک کامل خشک گردید گیاه را آبیاری نمایید.



نگهداری از گیاه آپارتمانی شفلرا


مخلوطی از خاک باغچه با کمی خاک برگ ، برای رشد ونمو این گیاه مناسب است. خاک این گیاه باید از زهکش مناسبی برخوردار می باشد. برای شادابی و طراوت گیاه در فصل رشد می توان هر ماه یکبار گیاه را با کود شیمیایی اسپری نمود.



نگهداری از گیاه آپارتمانی شفلرا


هر دو سال یکبار بر حسب ضرورت در پاییز یا بهار می توان خاک گیاه را تعویض نمود و به گلدان بزرگتر انتقال داد.این گیاه معمولا از طریق قلمه و تقسیم بوته ، خوابانیدن ساقه تکثیر می یابد.



نگهداری از گیاه آپارتمانی شفلرا
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.