فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

‎ گاهی اوقات که به کاکتوس خود رسیدگی می کنید می بینید که ریشه ی این گیاه پوسیده شده است. در این زمان بهتر است که ریشه های سالم را از بقیه ی ریشه های ضعیف و پوسیده جدا کرد. این کار نیاز به آموزش ندارد. همین که شما گیاه خود را حس کنید و آن را دوست داشته باشید مهارت لازم را خود به خود پیدا خواهید کرد.
چگونه کاکتوس بیمار را نجات دهیم ؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه کاکتوس بیمار را نجات دهیم ؟ - فوت و فن های باغبانی

بهتر است بعد از اصلاح ریشه برای اینکه آسیبی نبیند و استراحت کند و به قول معروف جا بیفتد تا حدود 10 روز از آب دادن جلوگیری کنید.اگر ریشه ها از بین رفته باشند و پوسیدگی به قسمت بالایی برسد باید کاکتوس را به روش قلمه زدن تکثیر کنید .



چگونه کاکتوس بیمار را نجات دهیم ؟


‎برای قلمه زدن بهتر است که به این نکته توجه داشته باشید که از چاقویی تیز استفاده کنید و ساقه های بریده شده را تا چند روز در جریان هوای آزاد قرار دهید تا خشک شوند . زیرا ظرف و گیاه نم دار باعث پوسیدگی ریشه خواهد شد. سعی کنید خاکی را که برای گلدانتان آماده کرده اید مخلوطی از سنگ ریزه را داشته باشد تا باعث شود هم آب به سرعت خارج شود و هم هوا در ریشه ها در گردش باشد.



چگونه کاکتوس بیمار را نجات دهیم ؟


بعد از یک هفته نوبت آبیاری است .برای آبیاری با آب پاش خیلی کم روی سطح خاک اسپری کنید .بعد از گذشت 1 هفته دیگر دوباره به همان روش اسپری آبیاری کنید.دوباره 1 هفته دیگر به همان روش آبیاری کنید. نوبت بعد آب بیشتری را به پای بستر بریزید به اینصورت که از یک گوشه ظرف به اندازه ته استکان آب را در بستر بریزید.می توان با سرنگ آب را از گوشه تزریق کنید .از این مرحله به بعد هر زمان که کاملا بستر خشک شد از کنار بستر آبیاری انجام شود .



چگونه کاکتوس بیمار را نجات دهیم ؟


ریشه دهی بسته به کاکتوس تا 2 ماه ممکن است طول بکشد.برای اینکه مطمئن شوید ریشه زده یا نه بعد از گذشت 1 ماه ،به آرامی گیاه را از بستر تکان دهید اگر استوار است یعنی ریشه ها تشکیل شده اند .



چگونه کاکتوس بیمار را نجات دهیم ؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.