فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

آدنیوم Adenium نوعی succulent گلدار و گوشتی است .به خاطر شکل تنه و برگ ها و همچنین نحوه رشد آن مورد استفاده برای ساخت بونسای می باشد.از این گیاه یه شکل زینتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.درختی سمی با قامت کوچک و برگ های درشت و براق است.گل ها صورتی و صورتی مایل به قرمز با حاشیه قرمز، از اواخر زمستان تا اواسط بهار ظاهر می شوند .
نگهداری از ساکولنت آدنیوم - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از ساکولنت آدنیوم - فوت و فن های باغبانی

به نور مستقیم آفتاب (فیلتر شده) و یا غیرمستقیم کامل نیاز دارد.نور کم موجب بلندی و باریکی ساقه ها، عدم گلدهی و کاهش میزان برگ ها می شود.گیاه جوان باید بیش از گیاه بالغ از نور شدید آفتاب محافظت کرد. در صورت دریافت نور از پنجره گیاه به سمت نور خم می شود بنابراین به صورت دوره ای گلدان را بچرخانید.



نگهداری از ساکولنت آدنیوم


دمای بین 10 تا 36 درجه برای این گیاه ایده آل است. نسبت به سرما و یخ زدگی بسیار آیب پذیر است. زیر 10 درجه به خواب می رود.خاک مخصوص کاکتوس که زه کشی و تهویه خوبی داشته باشد برای این گیاه مناسب می باشد .تقویت گیاه با کود کامل در فصل رشد (بهار و ترجیحا پس از شروع گلدهی) ماهی یک بار به میزان نصف میزان توصیه می شود .



نگهداری از ساکولنت آدنیوم


در فصل رشد آبیاری پس از خشک شدن خاک (حداقل 2 تا 3سانت بالای خاک خشک شود) به صورت سیراب انجام شود .در دوره خواب آبیاری محدود تر شود.آبیاری زیاد و مداوم منجر به پوسیدگی ریشه و مرگ می شود.به خشکی مقاوم است ولی خشکی زیاد موجب عدم گلدهی، ریزش برگ ها و ورود به دوره رکود و چروکیدگی ساقه ها و تنه می شود.



نگهداری از ساکولنت آدنیوم


هرس نمودن این گیاه نکته کلیدی در زیبایی آن می باشد. اصولا این گیاه شاخه نمی زند مگر آنکه قسمت جوانه انتهایی آن بریده شود که خود عامل شاخه زندن و گلدهی بیشتر است.حتی گیاه پیر را می توان با حجم زیاد هرس جوان کرد.می توان از طریق پیوند، قلمه ساقه و یا ریشه و خواباندن هوایی این گیاه را تکثیر کرد.



نگهداری از ساکولنت آدنیوم
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.