فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

گل میخک هم به صورت شاخه بریده و هم به صورت گلدانی مورد استفاده می باشد. طول عمر گل ها در حالت شاخه بریده 5 تا 15 روز می باشد و در ایران، در منطقه محلات، گل های میخک با بهترین کیفیت تولید می شوند.گل میخک بسیار مناسب جهت کاشت و نگهداری در گلدان می باشد و نگهداری از آن در بالکن و در منزل می تواند فضایی بسیار زیبا را پدید آورد. این گل زیبا معطر بوده و در رنگ های متنوعی موجود می باشد که به همین علت توجه و علاقه باغبانان و طراحان فضای باز را به خود جلب کرده است.
نگهداری از گل میخک - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از گل میخک - فوت و فن های باغبانی

ساقه به صورت گره دار و برگهای باریک و خمیده به رنگ سبز یا خاکستری مایل به آبی بصورت متقابل از محل گره ها بیرون آمده اند ، گلها به رنگ سفید ، صورتی،قرمز ‌، بنفش و بسیاری رنگها ی جدید دیگر ظاهر می شوند .وجه تسميه اين درخت بدين دليل است كه غنچه هاي خشك شده آن كه كوچك و بطول يك سانتی متر است بشكل ميخ كوچك می باشد .



نگهداری از گل میخک


از جمله نیازهای گل میخک می توان به نور کامل اشاره کرد. همچنین، در فصل زمستان هر دو هفته یکبار و در تابستان هر 2 الی 3 روز یکبار می بایست آبیاری شود.



نگهداری از گل میخک


تورب و مواد آلی و ماسه بستر مناسبی برای کاشت این گیاه می باشد .اگر از بذر برای تکثیر استفاده شود،اوایل بهار بذر را در خزانه کشت و پس از 3 تا 4 برگی شدن به خزانه دوم منتقل می شود و در خیلی از موارد گیاهی متفاوت از گیاه مادری ایجاد می شود.



نگهداری از گل میخک


قلمه از شاخه های جانبی گیاه مادر ، گیاه 1 ساله و 2 ساله به طول 15-8 سانتیمتر در فصل زمستان گرفته می شود. براي جلوگيری از انتشار بيماريها، قلمه ها از گياهان مادری به وسيله شكستن و جدا كردن گرفته می شوند و از چاقو يا قيچي استفاده نمی شود.تورب+پرلایت با دمای 15 تا 20 درجه سانتیگراد محیط مناسبی برای ریشه زایی قلمه ها می باشد .



نگهداری از گل میخک
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.