فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

این گیاه که از جمله گلهای آپارتمانی گلدار است از بهار تا پاییز دارای گل است.این گیاه در صورت مراقبت مناسب میتواند سالانه تا 25 تا 30 سانتی متر رشد کند.از این گیاه میتوان در گلدان مراقبت نمود و یا حتی به صورت سبدهای آویزان هم قابل نگهداری هست.
نگهداری از گل بگونیا هلندی - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از گل بگونیا هلندی - فوت و فن های باغبانی

این گیاه را باید در سایه نگهداری کرد به طوری که نباید نور مستقیم به گیاه بتابد. درصورتی که دما به 27 درجه سانتی گراد برسد شرایط برای نگهداری گیاه سخت میشود.



نگهداری از گل بگونیا هلندی


بگونیا به آبیاری زیاد از یک طرف و خشکی سطح خاک بسیار حساس است.به همین دلیل باید سطح خاک را مرتب چک نمود و به محض این که سطح خاک دچار خشکی میشود آبیاری گیاه صورت گیرد.گیاه با حذف جوانه ها به کم آبی ممکن است عکس العمل نشان دهد.نکته قابل توجه این است به هیچ وجه نباید شاخ و برگ و گل گیاه مرطوب شود.در صورتی که روی گلها یا شاخ و برگ آب پاشیده شود باعث رشد قارچ روی گیاه میشود.



نگهداری از گل بگونیا هلندی


این گیاه را باید در یک خاک غنی نگهداری نمود.خاکی که دارای زهکشی مناسب باشد و خاک تا حدودی اسیدی باشد.ph پیشنهادی برای این خاک این گیاه بین 5/5 تا 7/6 پیشنهاد میشود. بهتر است تا کود دهی گیاه هر یک ماه یکبار صورت گیرد. کود دهی با کود های کامل انجام شود تا به رشد گل های گیاه کمک شود .



نگهداری از گل بگونیا هلندی


شکوفه های پژمرده این گیاه را باید سریع قطع نمود تا گیاه وادار به گلدهی شود. در غیر این صورت گیاه شروع به تولید بذر میکند و تمام مواد غذایی مربوط به بوته را مصرف میکند. تکثیر این گیاه از طریق کاشت بذر ، قلمه گیری ازساقه و قلمه گیری از طریق برگ انجام میشود.



نگهداری از گل بگونیا هلندی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.