فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

ژربرا پنجمین گل برگزیده جهان مخصوص مناطق گرمسیری است و حساس به سرمای هوا و خاک است.دارای دو تیپ پا بلند (استفاده از گل شاخه بریده، پرورش در گلخانه) و پا کوتاه (نوع باغچه ای) است که ارزش اقتصادی بالایی دارد.برگ ها طوقه ای ، نیزه ای شکل، دارای بریدگی عمیق هستند و طول برگ ها از 15 تا 45 سانتی متر می رسد در دو طرف برگ کرک کوتاه دیده می شود سمت بالای برگ سبز تیره و سمت پایینی برگ سبز روشن است.گل ها به رنگ زرد، سفید، قرمز، کرم، صورتی، پرتقالی و ... قطر گل بین 5 تا 15 سانتی متر و دارای نوع کم پر و پر پر و هر بوته از 10 تا 15 گل تولید میکند.
نگهداری از گل ژربرا - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از گل ژربرا - فوت و فن های باغبانی

ژربرا گلی با نیاز نوری بالا که روز کوتاه را ترجیح می دهد ، نیاز به محلی پر نور و روشن با نور غیر مستقیم دارد.در نور زیاد 4 فصل سال گل می دهد و طول عمر گل شاخه بریده اش طولانی است. در نور کم ساقه ها علفی شده و و شکنندگی ساقه و خم شدن دم گل را شاهد خواهیم بود. برای داشتن ساقه بلند و قوی محیط را طوری تنطیم کنید که نیمه سایه نیمه آفتاب باشد.



نگهداری از گل ژربرا


برای نگهداری ژربرا در منزل ژربرا را در کنار پنجره قرار ندهید چون ممکن است دچار برگ سوزی شود اما دقت کنید محل قرار گیری اش پرنور باشد و در تمام طول روز از نور کافی استفاده کند.



نگهداری از گل ژربرا


اگر از ژربرا به عنوان گل باغچه ای استفاده میکنید به نرمی خاک تا عمق 40و60 سانتی متری توجه کنید و از داشتن زهکش و تهویه مناسب ( بررسی خلل و فرج و بافت خاک) اطمینان حاصل کنید. گودال مناسب با ریشه گیاه حفر کنید و دفت کنید که تاج گل یا طوقه در بالا با گودال هم تراز باشد. فاصله بین دو گیاه ژربرا در خاک 30 سانتی متر رعایت کنید.



نگهداری از گل ژربرا


نیاز آبی ژربرا بالاست و هرگونه تنش آبی باعث تسریع پیری کاهش ماندگاری گل و کوچک شدن گل می شود. حواستان به رطوبت خاک و هوا باشد چون ژربرا حساس به پوسیدگی طوقه، سفیدک آشکار و پنهان و بتریتیس است. رطوبت هوارا جدی بگیرید پون رطوبت زیاد و نور کم و هوای سرد باعث شیوع بیماری های قارچی میشود.خاکی لومی شنی سبک همراه با پرلیت و غنی از مواد آلی با زهکشی و تهویه مناسب با پی اچ 5.5 تا 6.8 نیاز دارد.



نگهداری از گل ژربرا


ژربرا در گلخانه خنک بهتر از گلخانه گرم رشد می کند. در دمای بالا برگ های زیادی تولید می کند و گلدهی به تاخیر می افتد. حداقل دمای گلدهی 10 درجه سانتی گراد است ولی در زیر 10 درجه رشد متوقف می شود. حواستان به اختلاف مای شب و روز باشد زیرا اگر زیاد شود طول دمگل افزایش پیدا کرده و گل بدشکل میشود، دمای شب 15 تا 17 درجه و دمای روز 20 تا 22 درجه مناسب است گرچه در دمای 16 تا 18 درجه بهترین رشد را خواهیم داشت.



نگهداری از گل ژربرا
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.