فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

مناسب ترین منطقه کشت درختان گیلاس معمولا مناطقی است که عاری از خطر سرمازدگی و بادهای شدید می باشد. در مناطقی که درجه حرارت ها خیلی زود بالا می رود و دوره خواب زمستانه این درختان قبل از بهار شکسته می شود، در معرض خطر سرمازدگی بهاره قرار می گیرند. زیرا حساسیت گل های آنها به سرما زیاد می باشد.مقاومت جوانه های آن تا حدود دمای 25-سانتی گراد را تحمل می کند.
کاشت و پرورش درخت گیلاس - فوت و فن های باغبانی
کاشت و پرورش درخت گیلاس - فوت و فن های باغبانی

گلها به رنگ سفید یا به رنگ سرخ ، معمولا با دمگل فرعی است .در گیلاس گلها فقط روی جوانه‌هایی که در آنها برگهای همراه نسبتا زودتر در تابستان باز می‌شوند، بوجود می‌آید.سطح پراکندگی و انتشار این درخت خیلی وسیع است یعنی در آب و هوای گرم معتدل و سرد معتدل سبز شده و محصول کافی می دهد. بهترین هوا برای زندگی این درخت نقاط معتدل سرد مانند نواحی کوهستانی می‌باشد .کاشت این گیاه در مناطقی که دارای بارانهای زمستانه خوب و تابستانهای خشک و خنک هستند ایده‌آل می‌باشند.



کاشت و پرورش درخت گیلاس


درخت گیلاس در هر نوع زمین روئیده و رشد کافی می نماید. فقط از زمینهای رسی مرطوب و یا خیلی خشک گریزان هستند. درخت گیلاس را در هر جهت می کارند ولی در فرمهای پهن از کشت آن رو به جنوب یعنی نقاطی که در مقابل آفتاب قرار می گیرد باید خودداری نمود.



کاشت و پرورش درخت گیلاس


نهالِ این گیاه را در فصلِ بهار یا تابستان به باغ یا باغچه خود منتقل کنید..بعد از کاشت نهال 3تا 4 سال طول می کشد تا درخت به میوه دهی برسد ارتفاع درخت گیلاس به 6 تا 9 متر میرسد گیلاس دو نوع دارد یک نوع آن همان گیلاس شیرین است که شما می کارید و از آن بهره می برید و نوع دیگر آن گیلاس ترش است.



کاشت و پرورش درخت گیلاس


برای اینکه سرعت رشد گیاه بالا برود از تقویت کننده جامد در اطراف گیاه استفاده کنید تا به آرامی خود در اطراف آن آزاد شود .برای اینکه گیاه آفت نزند به آن قبل از باز شدن شکوفه ها هر بهار از اسپری های مخصوص بزنید و اگر دچار آفت شد هر بهار قبل از اینکه میوه بدهد سمپاشی کنید .مانند هر درخت دیگری این درخت هم احتیاج به هرس کردن دارد پس قبل از اینکه درخت شکوفه بدهد در اوایل بهار آن را هرس کنید و شاخه های اضافی آن را جدا کنید تا به همه جای درخت نور خورشید به درستی برسد .



کاشت و پرورش درخت گیلاس
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.