فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹         
  

درختی خزان کننده با حداکثر ارتفاع ۱۲ متر می باشد. گلهای بنفش رنگ و معطر این درخت در اردیبهشت ظاهر می شوند و نمای زیبایی به درخت می دهند. میوه های زیتون تلخ که در تابستان ظاهر می شوند شبیه به زیتون اما سمی هستند و به مدت طولانی حتی تا پاییز و زمستان بر روی شاخه ها باقی می مانند، از این رو از کاشت این درخت در پارکها و محل های بازی کودکان باید اجتناب کرد.
معرفی درخت زیتون تلخ - فوت و فن های باغبانی
معرفی درخت زیتون تلخ - فوت و فن های باغبانی

نیاز به نور کامل و مستقیم دارد و سایه و کاهش نور باعث کاهش گلدهی، رنگ پریدگی برگ ها و رشد نامناسب درخت میشود. البته باید گفت که به خوبی میتواند شدت نور بالا را تحمل کند.



معرفی درخت زیتون تلخ


سرما و گرمای شدید را تحمل میکند اما باید توجه داشت که در گرمای شدید به آبیاری توجه خاصی شود. در کل برای اینکه مطمئن باشیم گیاه در اثر سرما از بین نمیرود، بهتر است در مناطقی کشت گردد که حداکثر دمای زمستانی آن، ۵- درجه باشد.



معرفی درخت زیتون تلخ


هرچند میتواند خشکی را تحمل کند ولی برای رشد ایده آل، بهتر است که در سالهای اول رشد آبیاری منظم صورت گیرد تا سیستم ریشه به خوبی استقرار یابد ولی با مستقر شدن در خاک میتوان فواصل آبیاری را زیاد نمود.انواع خاکها را تحمل میکند فقط حتما باید زهکش مناسب داشته باشد. زیرا غرقابی بخصوص در خاکهای سنگین، سبب خفگی ریشه میشود و درنتیجه برگها زرد شده و میریزند و گیاه از بین خواهد رفت.



معرفی درخت زیتون تلخ


ازدیاد از طریق کاشت بذر در بهار و قلمه در تابستان و پاییز امکان پذیر است.زمان مناسب کاشت بذر اواسط زمستان تا اوایل بهار می باشد .



معرفی درخت زیتون تلخ
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.