فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

اسپاتی فیلوم از جهت برگ های تزئینی و هم از جهت گل های غیر طبیعی آن ،زینت بخش فضای منزل است .برگ ها به طول 15 و به عرض 8 سانتیمتر ،قلبی شکل نیزه ای و چرمی با پایه غلاف دار بر روی ساقه 15 سانتیمتری تشکیل می شوند .
اسپاتی فیلوم گیاه گلدار آپارتمانی و تصفیه کننده هوا - فوت و فن های باغبانی
اسپاتی فیلوم گیاه گلدار آپارتمانی و تصفیه کننده هوا - فوت و فن های باغبانی

در بهار تا تابستان گل های معطر در بخش مرکزی برگ ها تشکیل می شود.هر گل شامل یک بخش مسطح شیپوری و یک بخش میله ای شکل خمیده که در ابتدا زرد رنگ بوده و سپس به زنگ سبز تغییر می یابد.هر گل به طول 10 سانتیمتر و شکوفه دهی در مدت دو هفته صورت می گیرد .از ارقام هیبریدی که کشت می شوند،Clevelandii کوتاه تر از گونه های دیگر می باشد .واریته Mauna Loa نیز دارای گل های فراوان است و مدت زیادی بر روی گیاه باقی می ماند.



اسپاتی فیلوم گیاه گلدار آپارتمانی و تصفیه کننده هوا


به نور غیر مستقیم و روشن تمایل نشان می دهد .در سراسر سال در دمای اتاق دارای رشد خوبی بوده و در زمستان در فضای بیرون دارای رشد تدریجی خواهد بود .آبیاری گیاه به تدریج صورت گرفته و بایستی برای آبیاری مجدد از خشک شدن آب در سطح گلدان اطمینان حاصل نمود .



اسپاتی فیلوم گیاه گلدار آپارتمانی و تصفیه کننده هوا


با افت دما میزان رشد گیاه نیز تدریجی خواهد بود .به منظور تامین رطوبت محیط اطراف گیاه ،گلدان را در ظرف محتوی شن مرطوب قرار باید داد.برگ های اسپاتی فیلوم را در هفته یکبار توسط آب اسپری نمایید.تغدیه گیاه هر دو هفته یکبار از بهار تا پاییز صورت می گیرد .خاک مناسب شامل مواد آلی ،پیت و ماسه به نسبت های مساوی می باشد .تعویض گلدان در بهار صورت گرفته و بوته به گلدانی با قطر بیش از 20 سانتیمتر منتقل می شود .



اسپاتی فیلوم گیاه گلدار آپارتمانی و تصفیه کننده هوا


ازدیاد این گیاه به وسیله تقسیم بوته در اوایل بهار و همچنین از طریق بذر در بهار انجام می شود. از توده های متراکم گیاه می‌توانید تعدادی گیاه جدید به دست آورید. خاک اطراف ریشه را کاملا مرطوب کنید و به آرامی پاجوشهای موجود در کنار گیاه مادری را، که حداقل 3 تا 4 برگ دارند، جدا کنید. اگر تعداد برگها کم بود، سعی کنید آنها را در حالیکه متصل به پاجوشهای بزرگتر هستند، جدا نمایید. برای قطع ریزومها، از چاقوی تیز استفاده کنید. سعی کنید هر گیاه جدید، همراه ریشه نیرومند و فعالی باشد. هریک را جداگانه در گلدانی با قطر دهانه 11 سانتیمتر بکارید. گیاه جدید را برای چند هفته با کیسه پلاستیکی شفاف بپوشانید و وقتی رویش جدید آغاز گردید، پوشش را بردارید. گلدانها را در دمای 20 تا 21 درجه سانتیگراد و نور کافی قرار دهید و گاهی با آب ولرم مه پاشی کنید.



اسپاتی فیلوم گیاه گلدار آپارتمانی و تصفیه کننده هوا
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.