فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

کریپتومریا از خانواده سوزنی برگان همیشه سبز ،بزرگ و مخروطی شکل ،برگ ها سوزنی،شاخه ها در جوانی به خاطر شادابی و علفی بودن تحمل اندام هوایی سنگین و در نتیجه شکل افقی ندارند و به پایین خم می شونداما با بالغ شدن درخت و چوبی شدن شاخه ها حالت راست افقی به خود می گیرند.با هرس حساب شده تعداد زیادی شاخه از محل هرس خارج می شوند که بونسایی دار می تواند با هدایت و شکل دهی آنها در محل های خاص نگه دارد و حالت طبقه طبقه به گیاه بونسایی بدهد.
پرورش بونسای کریپتو مریا (سرو ژاپنی) - فوت و فن های باغبانی
پرورش بونسای کریپتو مریا (سرو ژاپنی) - فوت و فن های باغبانی

اندام هوایی در زمستان رنگ برنز و قهوه ای زیبایی به خود می گیرند که بعضی ها با ضعیف و خشک شدن درخت اشتباه می کنند و جای نگرانی نیست چون واکنش درخت به درجه حرارت و تغییر فصل است .با بالا رفتن درجه حرارت و تمام شدن فصل زمستان رنگ اندام هوایی سبز روشن سابق خود را پیدا میکند و این نشانه فرا رسیدن زمان تعویض گلدان است .



پرورش بونسای کریپتو مریا (سرو ژاپنی)


برای نگهداری باید به خاطر سپرد که این گیاه بومی مناطق کم ارتفاع و دامنه های کوهستان است و نور خورشید صبحگاهی را در حالی دریافت می کنند که مه کلیه نقاط آنجا را پوشانیده است و به همین علت هیچ زمانی نباید خاک کریپتومریا خشک شود زیرا در حالت طبیعی نور خورشید نمی تواند آب خاک را تبخیر نماید .در صورتیکه که برای مدتی محدود اجبار در کم کردن دور آبیاری دارید آن را در نیمسایه قرار دهید اما مطمئن شوید که محیط بالای سر آن کاملا باز است .در زمستان باید از باد و سرمای کشنده طولانی محافظت گردد.



پرورش بونسای کریپتو مریا (سرو ژاپنی)


کریپتومریا در فصل رشد خاک مرطوب و سرد دوست دارد اما این به آن معنی نیست که خاک باید دائما از رطوبت اشباع باشد .در زمستان خاک باید خشک باشد اما هیچگاه به خشک استخوانی نرسد .در فصل رشد تا انتهای تابستان به مواد غذایی کم ازت احتیاج دارد که در اوایل پاییز میزان ازت مواد غذایی به صفر می رسد .در زمستان مواد غذایی آلی که به تدریج و بسیار کم مواد را آزاد می کنند توصیه می گردد.



پرورش بونسای کریپتو مریا (سرو ژاپنی)


عمل هرس و تنظیم و شکل دهی و انتخاب شاخه باید در وسط تابستان صورت گیرد تا گیاه برای ورود به زمستان زمان کافی برای ترمیم زخم های هرس داشته باشد .این زمان هرس عیبی هم دارد و اینکه درخت برای رشد شاخه های جدید زمان زیادی در دست ندارد و به همین علت بعضی از بونسایی داران تنک کردن اولیه را در اواخر بهار توصیه می کنند و هرس نهایی را در وسط تابستان.در طول فصل رشد نیز باید دائما نوک شاخه های سبز کم رنگ سوزنی شکل را خیلی نرم هستند با ناخن قطع کرد .در غیر این صورت گیاه شکل و شمایل طبیعی خود را از دست می دهد .



پرورش بونسای کریپتو مریا (سرو ژاپنی)
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.