فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

ختمی چینی گلسرخی گلی مورد توجه عامه، از خانواده ی «پنیرکیان» است ، گل ها درشت و قرمز و عمر آنها کوتاه است ولی با فراوانی و طول مدت باز شدن خود تلافی می نمایند. مانند کلیه گیاهان خانواده پنیرکیان پرچم ها تولید لوله ای نموده است که مادگی از وسط آن ها عبور می نماید، مادگی دراز و از جام گل بیرون زده و کاملاً آشکار است، دوران گلدهی از اواسط بهار تا اواسط پاییز است. برگ ها سبز براق و به صورت متناوب روی شاخه ها می رویند. در چین از گل های قرمز آن رنگ کفش و رنگ چشم می سازند.
نگهداری از گیاه ختمی چینی گل سرخی - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از گیاه ختمی چینی گل سرخی - فوت و فن های باغبانی

این گیاه به نور کافی و فراوان احتیاج دارد ولی اشعه ی مستقیم آفتاب در ظهر تابستان به برگ و گل صدمه وارد می کند. در طول بهار تابستان در دمای 20 درجه نگهداری کنید.گیاه تا درجه حرارت 27 نیز مقاومت می کند و در زمستان درجه حرارت را به 13 سانتیگراد برسانید.



نگهداری از گیاه ختمی چینی گل سرخی


جهت مرطوب نگه داشتن خاک به هفته ای سه بار آبیاری در تابستان نیاز دارد، هرگز اجازه ندهید آب اضافی در گلدان بماند، زهکش را بازدید کنید، در زمستان هنگامی آبیاری کنید که سطح خاک کاملاً خشک شده باشد (اصولاً دو هفته یکبار در زمستان آبیاری کافی است).



نگهداری از گیاه ختمی چینی گل سرخی


ختمی در بهار و تابستان به غبار پاشی روزانه با آب ولرم و بدون املاح احتیاج دارد. جهت تأمین رطوبت دایمی و پایدار به زیر گلدانی حاوی سنگریزه آب اضافه و دقت نمایید که ته گلدان با آب در ارتباط نباشد، در زمستان هفته ای یکبار غبارپاشی کافی است، جریان ملایم هوا را دوست دارد.



نگهداری از گیاه ختمی چینی گل سرخی


مخلوطی از لوم و پیت بهترین خاک برای گیاه است.هر دو هفته یک بار در بهار و تابستان (به خصوص با ظهور گل ها) با مواد غذایی مصنوعی مایع و یا جامد محلول در آب مخصوص گیاهان زینتی طبق دستور سازنده گیاه را تغذیه نمایید.تکثیر گیاه از طریق ریشه دار نمودن قلمه های چوبی در تابستان صورت می گیرد .



نگهداری از گیاه ختمی چینی گل سرخی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.