فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

کاکتوس ارکیده ای گونه ای از جنس Epiphyllum یکی از انواع اصلی بسیاری از هیبریدهایی است که تا کنون شناخته شده و گیاهی تزیینی است که جز خانواده Cactaceae است.این کاکتوس از یک پایه گرد کوتاه به وجود آمده و حدود 10_18 سانتی متر طول دارد و برگ های پهن آن 10_75 سانتی متر طول و حدود 10_18 سانتی متر پهنا دارد با لبه های دندانه دار. شاخه های گیاه از پایه دارای قوس رو به پایین است که در مجموع حدود ۱ متر طول دارد. گل های قرمز مایل به زرد دارند به شکل قیف هستند و 11_14 سانتی متر است . میوه های آن به رنگ قرمز ، 4 سانتی متر طول و 2 -2.5 سانتی متر قطر دارد.
نگهداری از کاکتوس ارکیده ای - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از کاکتوس ارکیده ای - فوت و فن های باغبانی

این گیاه برای تولید گل و رشد بهینه نیاز به محیط روشن دارد بنابراین پنجره های جنوبی و غربی برای این گیاه مناسب می باشد . باید دقت نمود در ساعات آفتابی گیاه را دور از تماس مستقیم آفتاب قرار داد.



نگهداری از کاکتوس ارکیده ای


این گیاه به دمای معمولی و متوسط نیاز دارد . دمای محیط برای این گیاه نباید کمتر از15 درجه سانتیگراد گردد. در بهار و تابستان به آب فروان نیاز دارد در طول دوره استراحت گیاه که پس از گل دهی می باشد به آب کمتری نیاز دارد .کود پتاسیم مایع در زمان تولید جوانه به گیاه اضافه می شود .تغذیه گیاه در زمانی که گل ها تا حد زیادی باز شده اند متوقف می شود .



نگهداری از کاکتوس ارکیده ای


ترکیب خاک باغچه، سنگریزه و شن و ماسه و کود دامی برای این گیاه مناسب می باشد.تعویض گلدان در هر سال بعد از گل دهی بایستی انجام گیرد.



نگهداری از کاکتوس ارکیده ای


این گیاه را از طریق قلمه زدن و بذر و همچنین تقسیم بوته قابل تکثیر می باشد.ازدیاد از طریق قلمه در ماه های خرداد تا مرداد صورت می گیرد.قلمه ها از لبهی اندام های هوایی جدا شده و پس از خشک کردن به مدت یک روز در خاک مرطوب کشت می شود.



نگهداری از کاکتوس ارکیده ای
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.