فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

این گیاه از نوع گیاهان حاشیه ای فضای سبز در مناطق معتدله خصوصا منطقه مدیترانه است.برگ ها سبز تیره و کمی بیضی شکل هستند .برگ نو در هرجا می تواند تربیت شود در حیاط ،اتاق گرم و سرد ،بالکن . حیاط خلوت ،فقط تنها نکته ای که باقی می ماند میزان نور است که اگر محل نگهداری آن در اتاق است بهترین نقطه برای آن پشت پنجره با نور آفتاب شدید است و چنانچه میزان شدت نور کم باشد رشد آن علفی ،برگ ها آبدار و کم رنگ و کمی بزرگ تر و بافت آنها نرم تر است و در زمستان زود تر خزان می کنند.
نگهداری از بونسای برگ نو - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از بونسای برگ نو - فوت و فن های باغبانی

در طول سال خاک باید مرطوب باشد اما آبیاری اضافی و باتلاقی شدن خاک را دوست ندارد .اگر آبیاری به تاخیر افتاد فورا گلدان را به گونه ای در تشت پر از آب قرار دهید که سطح آب با سطح خاک برابر باشد و حدود 15 دقیقه با این وضع آن را نگاه دارید و سپس خارج کنید .در حالت آبیاری عادی در تابستان هم چنانچه هر دو یا سه هفته این آبیاری تکرار گردد نافع است .



نگهداری از بونسای برگ نو


مصرف مواد غذایی ازت دار در گیاهان بونسایی تقریبا منع شده است در پاییز باید مواد غذایی عاری از ازت و در زمستان مواد غذایی به طور کلی قطع می گردد.تغدیه با مواد غذایی ازت دار گلدهی را به تاخیر می اندازد و یا متوقف می کند.



نگهداری از بونسای برگ نو


تعویض گلدان هر 2 یا 4 سال در وسط بهار تابستان انجام می شود.البته می تواند تا اواسط تابستان نیز به تاخیر بیافتد اما ریشه باید هرس بیشتری گردد تا به حداقل مورد نیاز برسد.خاک آکاداما یا استاندارد برای تعویض بهترین است .



نگهداری از بونسای برگ نو


هرس

هرس : شاخه های در هم رفته و نابجا در اواخر یا اوایل تابستان هرس می گردند .سیم کشی برای تربیت شاخه ها در هنگامی انجام می گردد که شاخه ها هنوز سبز هستند و رنگ سفید و خاکستری به خود نگرفته اند .



هرس
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.