فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

برای کاشت پیاز سنبل در آب، ظرف مناسب برای این روش را از گل فروشی تهیه نمایید تا در مراحل رشد گل، ساقه آن آسیب نبیند.پیاز ها را می توان در ظرف شیشه ای زیبایی کاشت و در آشپزخانه و یا هر جای دیگر منزل قرار داد . پيازی انتخاب کنید که رسيده، سفت و سنگين باشد و نیاز سرمایی آن نیز رفع شده باشد.مراقب باشيد پيازی معيوب و مريض خريداری نکنيد.ظرفی که انتخاب می کنید باید گلوی آن به نحوی باشد که پیاز داخل آب غرق نشود ولی تماس خوبی با آب نیز داشته باشد.
کاشت پیاز سنبل در آب  - فوت و فن های باغبانی
کاشت پیاز سنبل در آب  - فوت و فن های باغبانی

ابتدا ظرف را پر از آب کرده ،از آب معدنی یا آب جوشیده سرد شده به همراه زغال استفاده شود .دلیل استفاده از زغال این است که آب فاسد نخواهد شد. اگر نمی خواهید خاک زغال بریزید، میتوانید از یک قطعه کامل زغال استفاده کنید. برای اينكه زغال در آب شناور نشود، قبل از استفاده، چند روز زغال را در آب خيس كنيد. با اين كار علاوه بر سنگينی آن، زغال تميز شده و ديگر آب را نيز كثيف نمی كند.



کاشت پیاز سنبل در آب


پیاز را در گلوی ظرف قرار دهید به نحوی که ته پیاز (محل خروج ریشه‌ها) بتواند به آب دسترسی داشته باشد.تا جایی که می توانید، این گیاه را در تاریکی قرار دهید. حتی اگر می توانید ریشه را به تنهایی نیز از نور دور نگه دارید.دور گلدان را با پارچه يا کاغذی به رنگ تيره بپوشانيد و باید مراقب بود قبل از بیرون آمدن برگهای گیاه، پیازها کاملا ریشه های خود را در آب منتشر کرده باشند .



کاشت پیاز سنبل در آب


در طول مدت پيش از بيرون آمدن برگ هاي گياه از پياز، مدام آب گلدان را بازرسي کنيد تا پياز کاملاً ريشه هاي خود را در آب منتشر کرده و آب از پياز پايين تر نرود.



کاشت پیاز سنبل در آب


حداقل هفته ای یک مرتبه آب ظرف را عوض کنید و به جای آب سرد هم بهتر است که از آب نیمه ولرم استفاده شود.پس از جوانه زنی گلدان را در مکانی روشن قرار دهید و دما را حدود 15.5 در نظر گیرید تا گلدهی تحریک شود.هر مقدار اتاق گرمتر باشد سرعت رشد ساقه گل بیشتر است.برای اینکه شکوفه ها کاملا باز شوند دما حدود 18 درجه باشد .



کاشت پیاز سنبل در آب
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.