فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

گیاهان گلدار معطر در آب و هوای گرم در تمام طول سال می توانند خارج از خانه رشد کنند ولی درمناطق سرد باید این گیاهان را در فصول گرم به داخل منزل منتقل کرد تا رشد و گل دهی آنها متوقف نشود .به اختصار به معرفی برخی از آنها می پردازیم :
نگهداری از گیاهان گل دار  معطر در خانه - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از گیاهان گل دار  معطر در خانه - فوت و فن های باغبانی

یاس رازقی

یاس رازقی :یاس رازقی یا یاس عربی در مناطق نیمه گرمسیری به عنوان یک بوته همیشه بهار و سبز، که در اوایل تابستان تا پاییز به گل‌هایی به رنگ صورتی و سفید می‌دهد. این گیاه بسیار خوشبو است و نمی‌تواند آب و هوای سرد را تحمل کند اما می‌توان در آب و هوای سرد آن‌ها در گلدان رشد داد.در زمستان گلدان یاس رازقی را در گرمای اتاق و پشت یک پنجره آفتاب‌گیر قرار دهید. آبیاری این گیاه در فصول سرد باید زمانی باشد که سطح رویی خاک خشک است.




یاس رازقی


سیکلمن

سیکلمن: این گیاه بومی مدیترانه، ایران و سومالی می‌باشد. سیکلمن دارای برگ‌های قلب شکل و گل‌های مختصری است که عطری شیرین دارد ولی خیلی قوی نیست.مکان نگهداری گیاه باید نیمه خنک و سایه روشن باشد .در صورتی که این گیاه را در آپارتمان آبیاری می‌کنید، به آن از پایین (و نه از روی برگ‌ها و گل‌ها) آب بدهید. اجازه ندهید که خاکِ گیاه به مدت زمانِ طولانی خیس باقی بماند.



سیکلمن


نعناع هندی

نعناع هندی :این گیاه که به خاطر روغن معطر آن مشهور است، بومی پاراگوئه و هند شرقی و غربی می‌باشد. گل‌های کوچک و نسبتاً سفید آن سایه‌ای بنفش رنگ دارد، به ارتفاع 60 تا 90 سانتی متر رشد می‌کند و در کنار پنجره‌ای آفتاب گیر به بهترین نحو عمل می‌نماید.



نعناع هندی


مرکبات

مرکبات: بسیاری از مرکبات، مثل لیموی میر (Meyer)، می‌توانند گیاهان خانگی فوق العاده‌ای باشند شکوفه‌های معطر آن‌ها در ‌‌نهایت به میوه تبدیل می‌شود.نور کامل و مستقیم آفتاب حداقل به مدت 8-6 ساعت نیاز نوری گیاه را برطرف می کند.



مرکبات


یاسمن صورتی (Jasmine polyanthum): این یاسمن که در زمستان گل می‌دهد و رونده است، می‌تواند در چارچوب تزئینی پرورش یابد و برای سبدهای آویزان ایده آل است. برای رشد بهینه و جوانه زدن این گل که به خاطر رشد زیاد، عطر شیرین و مراقبت آسان آن معروف است، طی زمستان و پاییز می‌توان آن را در طاقچه پنجره‌ای سرد قرار داد. این گیاه برای شکوفه زدن به حداقل دمای 2 درجه سانتیگراد و حداکثر دمای یک شب زمستانی زیر 16 درجه، احتیاج دارد.



نگهداری از گیاهان گل دار  معطر در خانه
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.