فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

جونی پروس سوزنی برگ کوهستانی است که با تنه ای به دور خود پیچیده اندام هوایی خود را بیشتر به معرض نمایش می گدازد تا تنه .فرم شاخه ها در این سوزنی برگ آن را برای گلدان های استوانه ای و دراز و کاشت آبشار گونه و آویزان و ریخته شده روی گلدان مستعد نموده است .هرس و تربیت شاخه ها در این گونه شاخه هایی را می تواند بسازد که نمایش نیمرخ آن واقعا تماشایی و لذت بخش است.
نگهداری از بونسای جونی پروس چینی ( اُرس ) - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از بونسای جونی پروس چینی ( اُرس ) - فوت و فن های باغبانی

حذف چوب های مرده روی تنه و آشکار گردیدن چوب قرمز درونی آن تضاد جالبی از نظر رنگ و بافت با اندام هوایی نرم و سبز رنگ به وجود می آورد که هر بیننده را مات و مبهوت می کند.لایه نازک آوند چوبی و جوانی و شادابی لایه کامبیوم شکل پذیری شاخه ها را مشکل می کند .به طوریکه شاخه هایی با قطر 5 میلی متر پس از سیم پیچی بعد از یک تا دو سال شکل پذیر هستند اما شاخه های با قطر بیشتر ممکن است هیچ گاه شکل نپذیرند .



نگهداری از بونسای جونی پروس چینی ( اُرس )


جونی پروس در نور آفتاب اندام هوایی توپر و سبز و شاداب تولید می کند اما اگرچه رشد گیاه در سایه کندتر می گردد کیفیت رنگ بهتر است.جونی پروس احتیاجی به نگهداری و محافظت در برابر سرما و برف و یخ زدگی ندارد اما بادهای شدید رنگ سبز اندام هوایی را به قهوه ای و برنزه تبدیل می کند که جای نگرانی نیست و گیاه در بهار رنگ شاداب خود را پیدا می کند .



نگهداری از بونسای جونی پروس چینی ( اُرس )


در طول فصل رشد (بهار و تابستان ) آبیاری باید به صورت مرتب انجام گیرد اما در فصل زمستان مرطوب بودن خاک کافی است .اگرچه جونی چروس نسبت به خشکی مقاوم است اما اگر در زمستان هم آب فراوان تری در دسترس آن بگذارند به راحتی می آشامد.



نگهداری از بونسای جونی پروس چینی ( اُرس )


هر دو تا پنج سال یک بارد در وسط بهار تعویض گلدان احتیاج دارد .خاک مورد استفاده استاندارد است به علاوه 20 درصد خزه تازه اسفانگوم که جهت بالا بردن ظرفیت نگهدرای آب در خاک به مخلوط خاک اضافه می گردد.در طول فصول رشد مواد غذایی متعادل استاندارد لازم دارد اما در فصل پاییز باید فاقد ازت باشد و کود هایی که مواد آنها دیرتر آزاد می گردند در فصل زمستان تجویز می گردد و برای رشد بهاره آن نافع است .



نگهداری از بونسای جونی پروس چینی ( اُرس )


جهت کند تر شدن خروج شیره گیاهی از شاخه ها بهترین زمان هرس در اواخر تابستان است که سرعت حرکت شیره گیاهی کند شده است و هنوز زمان کافی برای ترمیم زخم های هرس قبل از اینکه فصل سرما فرار رسد وجود دارد .سربرداری جونی پروس بر حسب نگاهی که بیننده به گلدان دارد در جهات مختلف متفاوت است و در جهت نیم رخ که حوزه دید بیننده است نوک کلیه شاخه ها با ناخن قطع می گردد.شاخه های مسن قوی و پیر سال های گذشته بر حسب مورد و در صورت لزوم قطع شده و شاخه های زیر حوزه دید تمیز می گردند .



نگهداری از بونسای جونی پروس چینی ( اُرس )
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.