فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

هاورتیا جزء گیاهان گوشتی (ساکولنت ها ) می باشد .اسم اين گیاه از گياه شناس معروف آدریان هاردی هاورت گرفته شده.هاورتیا گیاهی سایه دوست و آپارتمانی محسوب می شود.به دليل زيبايي خاص و نگهداری راحت بسیار محبوب کلکسیون دار ها می باشد.
آشنایی با گیاه زیبای هاورتیا  کوپری - فوت و فن های باغبانی
آشنایی با گیاه زیبای هاورتیا  کوپری - فوت و فن های باغبانی

دارای برگ هایی بسیار انبوه و آبدار ( تا ۴۰ برگ )٫ با نوکی کروی و زیبا می باشد . این گیاه به رنگ سبز ٫ آبی بوده که در بالا ی برگ ها دارای رنگ شفاف است تا اجازه دهد نور به داخل گیاه نفوذ کند البته در نور زیاد به رنگ طیف هایی از قرمز در می آیند .این گیاه به نور متوسط تا روشن نیاز دارد و از تابش مستقیم نور خورشید باید محافظت شود.آنها در سایه و یا نیمه سایه سالم می مانند.این گیاه به سرما حساس است و دمای ایده آل برای رشد گیاه ١٨ تا ٢٦ درجه (دمای محل زندگی) می باشد .



آشنایی با گیاه زیبای هاورتیا  کوپری


برای رشد به خاک سبک نیاز دارند که شامل مخلوطی از دو قسمت شن و ماسه و یک قسمت خاک برگ و خاک رس است.برای کود دهی این گیاهان میتوان از کود مایع در ماه های اردیبهشت تا شهریور استفاده کرد.بهتر است گلدانی که برای گیاه انتخاب می کنیم قطر کمی داشته باشد تا بهتر پاجوش بزند .به آبیاری متوسط اما منظم نیاز دارد و در فاصله دو آبیاری خاك نسبتا مرطوب باشد معمولا در آپارتمان ها هفته ای دو بار در تابستان و هفته ای يكبار در زمستان آبیاری کافی می باشد .



آشنایی با گیاه زیبای هاورتیا  کوپری


هاورتیا گیاهی سازگار با مکانش است و شاید نوعی وابستگی به نگهدارنده اش یابد.چنانچه مایلید در فصل گرم هاورتیا را در خارج از محیط منزل و فضای آزاد نگهداری نمایید بهتر است در مکانهای سایه و دور از تابش مستقیم آفتاب قرار گیرد.



آشنایی با گیاه زیبای هاورتیا  کوپری


بهترین روش برای ازدیاد هاورتیا استفاده از پاجوش های آن است. در بهار با کاشت مجدد پاجوش در مخلوطی از ماسه و خاک آن را تکثیر کنید.جوانه های جانبی هاورتیا را بعد از اینکه حدود 2 الی 3 سانتی متر رشد کردند از بوته اصلی جدا نموده و در گلدان کوچک مستقل بکارید .



آشنایی با گیاه زیبای هاورتیا  کوپری


این گیاه از طریق قلمه نیز تکتیر می شود .براي قلمه زدن ابتدا هاورتيا را از خاك خارج کرده و مدت يك هفته بيرون از خاك در سايه قرار ميدهیم تا كمي حالت پلاسيدگي به خودش بگيرد . برگ ها را بدون اینکه آسیب ببینند تک تک جدا کرده به طوری كه از قسمت ته و انتهائي جدا شود .حتما بايد با دست اين كار انجام شود ، بعد از جدا سازی برگها مجددا رگ ها را به مدت 2 هفته در مجاورت سايه قرار ميدهیم تا آماده كاشت شوند.بعد از سه هفته می توانیم اقدام به کاشت قلمه ها کنیم و تا سه ماه دو هفته يكبار آبیاری می کنیم . در مورد قسمت اصلی ريشه كه برگ ها را از آن جدا کرده ایم بايد بعد از سه هفته تمام ريشه هاي نازك را هرس كنيم با قارچ کش ضدعفونی کرده و سپس بكاريم .



آشنایی با گیاه زیبای هاورتیا  کوپری
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.