فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

شیر خشت گیاه ایده آل برای بونسایی است که همه مشخصات گیاهان بونسایی در این گیاه زیبا چه از نظر تنه و چه اندام هوایی و برگ و میوه جمع شده است .برگ ها ریز،گرد،کشیده و محکم و براق،گل ها به رنگ زرد و صورتی ،متمایل به قرمز،حدود دو ماه درخت را می پوشاند.سپس تبدیل به میوه های قرمز می گردد که سر تا سر گیاه را غرق در دانه های مروارید قرمز رنگ می کند.در صورتیکه مایل به تهیه این بونسای هستید ،گیاهی حدود 5-7 ساله کاشته شده در گل جا تهیه کنید و با هرس و تربیت شاخه و سیم کشی آنها به گیاه خود فرم دهید .
چگونه  بونسای شیر خشت زینتی پرورش دهیم ؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه  بونسای شیر خشت زینتی پرورش دهیم ؟ - فوت و فن های باغبانی

نور خورشید را دوست دارد اگرچه بعضی ها معتقد هستند که با نیم سایه هم سازگاری دارد اما تشکیل میوه در آن به راحتی صورت نمی گیرد .در هر وقت از سال برای چند روز می توان در محیط بسته از آن نگهداری نمود و هیچ گونه صدمه ای متوجه آن نمی گردد.



چگونه  بونسای شیر خشت زینتی پرورش دهیم ؟


از نظر میزان آب گیاهی کم توقع است و خشکی را تا حدودی تحمل می کند و بر عکس در صورت پر آبی و باتلاقی شدن خاک ریشه ها پویسیده می گردند.در هنگام آبیاری خاک را آزمایش کنید سطح آن باید استخوانی باشد در زمستان آن را در معرض باران های مداوم قرار ندهید .در زمستان کمی خاک را مرطوب نگه دارید .



چگونه  بونسای شیر خشت زینتی پرورش دهیم ؟


گلدان های جوان را هر یک یا دو سال در وسط بهار و مسن تر ها هر سه سال یکبار تعویض می گردند. سه هفته بعد از تعویض گلدان هرس انجام می شود.حذف شاخه های اضافی که شکل مشخص گیاه را به هم زده اند لازم است .پس از حذف شاخه ها نیز جوانه های جدید و زیاد تری شروع به رشد می کنند پس از یکی دو هفته در صورتیکه در جهت معین شاخه ی مشخصی لازم دارید نگه داشته و بقیه را تا انرژی گیاه را نگرفته اند حذف کنید .شاخه ها دو نوع ضخیم و باریک هستند.ضخیم ها را هرچه زود تر حذف کنید و شاخه های باریک تر را تا 2 تا 3 برگ نگه داشته و بقیه را حذف کنید .



چگونه  بونسای شیر خشت زینتی پرورش دهیم ؟


مانند بونسای های دیگر در فصل رشد با مواد غذایی کم ازت و در صورت لزوم به تغذیه در فصل پاییز بدون ازت توصیه می گردد.در زمستان تغذیه قطع می شود .



چگونه  بونسای شیر خشت زینتی پرورش دهیم ؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.