فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

لیلیوم یا سوسن ، گیاهی پیاز دار است .این گیاه را می توان به راحتی نگهداری و تکثیر کرد .گیاه بسیار کم توقعی است و می توان آن را هم در هوای آزاد و هم در داخل اپارتمان به راحتی پرورش داد . پیاز این گیاه نسبت به سرما و یخبندان بسیار مقاوم است.گلهای زیبای این گیاه پیازی در رنگ های متنوع زرد ،سفید ،نارنجی ،قرمز ،صورتی ،ارغوانی و دو رنگ وقتی طول ساقه به 60 تا 80 سانتی‌متر رسیدند ظاهر می شوند.
نحوه کاشت پیاز لیلیوم - فوت و فن های باغبانی
نحوه کاشت پیاز لیلیوم - فوت و فن های باغبانی

پیاز لیلیوم برای گلدهی مجدد نیاز به یک دوره سرمایی خاصی دارد تا بتواند مجددا به گل بنشیند این دوره سرمایی 8 هفته و یا بیشتر طول می کشد که نشانه رفع نیاز سرمایی آن ظهور ریشه های جدید و جوانه است . پیاز هایی که در باغچه و یا در هوای آزاد هستند با آمدن زمستان نیاز سرمایی آن ها به طور طبیعی بر طرف خواهد شد . پیاز هایی که در گلدان هستند باید فصل زمستان در هوای آزاد و یا محلی سرد منتقل شوند تا نیاز سرمایی آن ها برطرف شود .در طول دوره رفع نیاز سرمایی پیاز ها آن ها را هر چند وقت یکبار و به میزان بسیار کم آبیاری کنید.



نحوه کاشت پیاز لیلیوم


پياز ليليوم نسبتاً درشت است اما اندازه‌های مختلفی از آن در كشت و كار استفاده ميی شوند. پيازها با اندازه­ های 15 تا 18 سانتيمتری قابل كشت هستند.اما برای اينكه محصول مناسب و گل‌دهی بهتری داشته باشد، پيازهایی به قطر حدود 20 تا 25 سانتيمتر برای كشت توصيه مي­ شوند.برای زودرس کردن پیازها، آنها را در پاییز در گلدان می کارند و در سرمای بیرون قرار میدهند. وقتی پیازها نیاز سرمایی کافی را دریافت کردند (برای مثال دی ماه) آنها را به گلخانه گرم منتقل می کنند تا در نوروز گل بدهند.



نحوه کاشت پیاز لیلیوم


برای کاشت پیاز ها در گلدان بایستی پیاز ها را در عمق 3-5 سانت در گلدانی به ارتفای حداقل 20 و قطر 10 سانت کاشته شود.اگر می خواهید پیاز ها را در باغچه بکارید ،پیاز ها را در عمق 7-15 سانت خاک و در محلی نیمه سایه بکارید تا همه ساله شاهد گل های زیبای آن باشید .خاک مناسب برای کاشت پیاز در گلدان یک قسمت خاک باغچه + یک قسمت شن و ماسه + دو قسمت کمپوست یا خاک برگ می باشد .گلدان ها را در صورت امکان در داخل پاسیو ، گلخانه و یا بالکن و یا پشت بام قرار دهید اما درغیر این صورت گلدان را در پشت پنجره بگذارید. همیشه باید خاک را مرطوب نگه داشت و هر وقت که سطح خاک خشک شد گیاه را آبیاری کرد .



نحوه کاشت پیاز لیلیوم


در دوره رشد، لیلیوم را به خوبی‌ آبیاری کنید و لازم است هر وقت که سطح خاک خشک شد گیاه را آبیاری کرد .هر دو هفته یکبار نیز در طی رشد گیاه را کود پاشی کنید .بهترین کود برای لیلیوم در طول دوره رشد کریستالون سبز و در زمان ظهور غنچه کریستالون قرمز است .



نحوه کاشت پیاز لیلیوم
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.