فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

رز ماری گیاهی چند ساله ،معطر و همیشه سبز است که در شرایط منزل به ارتفاع یک متر می رسد .جذابیت زیاد این گیاه ، شما را متقاعد خواهد کردکه آن را همیشه در باغچه یا خانه خود پرورش دهید.،برگ ها باریک و خوشبو به رنگ سبز تیره است .برگ های این گیاه ،یکی از چاشنی های پر مصرف در آشپزی است .گلهای آبی به صورت گروهی در ماه بهمن بر روی گیاه ظاهر شده و در طول تابستان باقی می ماند .
رز ماری گیاهی معطر و جذاب برای  آشپزخانه شما - فوت و فن های باغبانی
رز ماری گیاهی معطر و جذاب برای  آشپزخانه شما - فوت و فن های باغبانی

گلدان رزماری را در یک پنجره آفتابی قرار دهید.بوته ها به نور مستقیم خورشید نیاز دارند .6 تا 8 ساعت نور مستقیم آفتاب برای رشد و گل دهی این گیاه لازم است .



رز ماری گیاهی معطر و جذاب برای  آشپزخانه شما


دمای مناسب برای رشد این گیاه 18-22 درجه است.در فصل تابستان بهتر است بوته ها در محیط باز قرار گیرند و یا پنجره باز باشد تا اکسیژن کافی به گیاه برسد .در طول زمستان بهتر است حداقل برای مدت کوتاهی در محیط خنک نگهداری شود(دمای 10-14 درجه )



رز ماری گیاهی معطر و جذاب برای  آشپزخانه شما


در زمان رشد گیاه آبیاری باید به طور منظم صورت گیرد .برای آبیاری مجدد بایستی از خشک شدن رطوبت سطح خاک اطمینان حاصل نمود .مواظب باشید خاک خیلی خیس نباشد.آبیاری زیاد منجر به قهوه ای شدن برگ ها می شود .جهت جلوگیری از بیماری های قارچی بهتر است در هنگام آبیاری ،برگ ها خیس نشوند .



رز ماری گیاهی معطر و جذاب برای  آشپزخانه شما


خاک مناسب رشد گیاه شامل دو قسمت خاک معمولی باغچه و یک قسمت شن است ،خاک گلدان باید به‌ خوبی زِه کشی شده باشد ،با استفاده از تکه های سنگ درته گلدان از تجمع آب جلوگیری شود .تغذیه گیاه هر یک ماه یکبار از فصل بهار تا پاییز با کود مایع متعادل که با آب رقیق شده است، صورت می گیرد .



رز ماری گیاهی معطر و جذاب برای  آشپزخانه شما


هر زمان که احتیاج داشتید می‌توانید قسمتی از گیاه را ببرید، ولی مراقب باشید که هر بار بیشتر از ۲۰ درصد کل گیاه را جدا نکنید. ساقه ه را می توانید در یک پارچه نم دار بپیچید، سپس داخل کیسه پلاستیکی درباز بگذارید و به مدت یک هفته در یخچال نگه‌دارید. برای خشک کردن، قبل از اینکه گیاه گل بدهد، شاخه‌ها را ببرید. زمانی که شاخه‌ها را برداشت می‌کنید، گیاه را به شکل دلخواهتان دربیاورید. دسته‌های رزماری را برعکس در مکانی هوادار آویزان کنید. وقتی شاخه‌ها خشک شدند، برگ‌ها را از ساقه بکنید.



رز ماری گیاهی معطر و جذاب برای  آشپزخانه شما


برای ازدیاد بوته در مرداد و شهریور قلمه هایی به طول 10 سانتیمتر تهیه کرده و در مخلوطی از دو قسمت پرلیت و یک قسمت خاکبرگ و یا پرلیت به تنهایی کشت شود.سطح روی گلدان توسط پوشش پلاستیکی پوشانده شده و در شرایط نور غیر مستقیم قرار می گیرد .بستر خاک را مرطوب نگه دارید ، اما دقت کنید خیس نباشد. ریشه‌ها در مدت سه تا چهار هفته رشد خواهند کرد.



رز ماری گیاهی معطر و جذاب برای  آشپزخانه شما
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.