فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

بنت قنسول به آسانی از طریق قلمه ساقه تکثیر می شود ،درصورتیکه قلمه در مکان گرم و روشن نگهداری شود ریشه زایی ظرف چند هفته انجام خواهد شد .قلمه های نیازمند اندکی مراقبت هستند تا ریشه زایی به خوبی صورت گیرد .جهت جلوگیری ازعفونت های قارچی و باکتریایی ساقه هایی که برای قلمه انتخاب می شوند باید با قارچ کش استریل شوند.بهترین زمان برای گرفتن قلمه در تابستان است زمانی که گیاه شروع به تولید شاخه های جدید می کند، صبر کنید تا شاخه ها 7 تا 12 سانتیمتر رشد کنند تا مطمئن شویم ساقه ها به اندازه کافی بالغ شده اند و برای ریشه زایی مناسب هستند .
چگونه از بنت قنسول قلمه بگیریم ؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه از بنت قنسول قلمه بگیریم ؟ - فوت و فن های باغبانی

ساقه هایی که در نوک دارای چند برگ هستتند را به طول 5 تا 7 سانتیمتر با قیچی تمیز و تیز برش دهید ،از برش ساقه های آسیب دیده ،ضعیف و بیمار اجتناب کنید ،برگ ها باید کاملا سالم باشند و اثری از لکه های سیاه روی آنها مشاهده نشود . با توجه به سمی بودن شیره گیاه در هنگام برش ساقه ها از دستکش استفاده کنید .



چگونه از بنت قنسول قلمه بگیریم ؟


برگ های پایین قلمه را جدا کنید ،قلمه را مدتی نگه دارید تا شیره سفید رنگ به خوبی خارج شود ،این زمان نباید آن قدر طولانی شود که منجر به پژمردگی قلمه شود .ساقه را از قسمتی که برش داده ایم در هورمون ریشه زایی فرو کنید ،سپس در بستر خاک مرطوبی که فراهم کرده بودیم بکارید ،حدود یک سوم طول قلمه در خاک فرو رود ،به آرامی خاک اطراف ساقه را فشار دهید .



چگونه از بنت قنسول قلمه بگیریم ؟


بهتر است روی گلدان را با پلاستیک شفاف و بزرگی به شکل چادر بپوشانید ،جهت استحکام پلاستیک می توان از سیخ چوبی استفاده کرد .گلدان را در مکان سایه دار در نزدیکی پنجره رو به شرق با دمای 18 درجه به بالا قرار دهید .



چگونه از بنت قنسول قلمه بگیریم ؟


روزانه روی برگ ها را با آب اسپری کنید ،رطوبت خاک را نیز بررسی کنید اگر با لمس 2 تا 3 سانتی خاک رطوبت کمی حس کردید به آرامی آبیاری کنید .همیشه مد نظر داشته باشید گلدان های حاوی بوته های بنت قنسول یا قلمه ها نباید خاکشان زائد بر احتیاج آب در خود نگاه دارد .زیرا به آسانی ریشه یا ته ساقه را می پوساند و بوته ها مرده و قلمه ها خشک می شوند.



چگونه از بنت قنسول قلمه بگیریم ؟


پس از دو تا سه هفته به آرامی ساقه را از خاک به طرف بالا بکشید اگر احساس کردید ساقه در خاک گیر می کند یعنی ریشه زایی صورت گرفته است .اکنون می توان پلاستیک را برداشت و پس از دو هفته به گلدان بزرگ تری (16 سانتیمتری ) با خاک استاندارد منتقل کنید .گلدان را در مکان روشن تری قرار دهید و آبیاری را زمانی انجام دهید که به اندازه 2 تا 3 سانتیمتری خاک نیمه خشک نیمه مرطوب باشد .



چگونه از بنت قنسول قلمه بگیریم ؟


برای گل دادن گیاه با شروع فصل پاییز دمای محل گیاه باید حدود 15 درجه شود ودر طول روز به مقدار کافی نور دریافت کند و مهم ترین شرط لازم، میزان تاریکی مطلق شبانه 14 – 12 ساعت در شبانه روز برای گیاه است. با فراهم شدن چنین شرایطی 10 – 8 هفته بعد برگ های انتهایی گیاه تغییر رنگ می دهد یا در اصطلاح گیاه به گل می نشیند. مکان گیاه باید پر نور و روشن باشد .نور کم محیط باعث کم رنگ شدن و زرد شدن برگ ها و ریزش برگ های گیاه به خصوص برگ های پایینی و کدر شدن براکته های رنگین این گیاه می شود.



چگونه از بنت قنسول قلمه بگیریم ؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.