فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

تعدادی از گیاهان که دارای برگ های ضخیم هستند مانند بگونیا را می توان به وسیله قلمه برگ تکثیر نمود .طرز عمل بدین گونه است که در گلدان یا جعبه مقدرای ماسه فاقد خاک یا مخلوط با مواد دیگر (خاک مخصوص قلمه ) ریخته و برگ را به نحوی در خاک می کارند که دمبرگ آن در ماسه فرو رفته و سطح پهنک برگ با ماسه مرطوب کاملا تماس حاصل نماید .
آموزش تصویری قلمه برگ بگونیا رکس - فوت و فن های باغبانی
آموزش تصویری قلمه برگ بگونیا رکس - فوت و فن های باغبانی

قبل از کاشت قلمه لازم است در پشت برگ روی رگبرگ های اصلی برگ برش هایی به طول 2 سانتیمتر (از طرف هر رگبرگ 1 سانتیمتر) به وسیله چاقوی باغبانی ایجاد کرد .



آموزش تصویری قلمه برگ بگونیا رکس


پس از کاشت قلمه با انگشت کمی روی برگ فشار دهید تا رگبرگ و محل زخم مقداری در خاک فرو رود .برای اینکه سطح تماس برگ با ماسه کامل باشد ممکن است چند سنگ کوچک همانند تصویر و یا از گیره های مخصوص روی سطح برگ قرار گیرد .گاهی می توان پس از فرو بردن دمبرگ در ماسه و خوابانیدن پهنک برگ روی آن با تیغ تیزی این زخم ها را ایجاد کرد و سپس از قطعه سنگ یا گیره برای استقرار آن استفاده نمود .



آموزش تصویری قلمه برگ بگونیا رکس


پس از انجام عملیات فوق و کاشتن قلمه برگی روی آن را با صفحه شیشه ای و یا سرپوش و یا کیسه پلاستیکی پوشانده جعبه و یا گلدان را در مکان گرمی با نور غیر مستقیم قرار دهید.مراقب باشید رطوبت بیش از حد نشود زیرا باعث پوسیدگی می شود . میتوانید چند سوراخ روی پلاستیک ایجاد کنید .



آموزش تصویری قلمه برگ بگونیا رکس


پس از یک هفته یا ده روز و حداکثر 15 روز از محل اتصال دمبرگ با سطح آن و یا محل تقاطع رگبرگ های اصلی در بگونیا رکس ریشه ها و جوانه های برگی ظاهر می شوند .هر یک از گیاهچه ها را می توان به عنوان گیاهی مستقل در گلدان مخصوص خود کاشت .سعی کنید با هر کدام از گیاهچه ها مقداری خاک همراه باشد .



آموزش تصویری قلمه برگ بگونیا رکس
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.