فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

رعنا زیبا گیاهی یکساله یا دو ساله است .این گیاه در تمام طول تابستان و پاییز دارای گل است .گل ها دو رنگ زرد و قرمز است.ارقام پرپر از گروه camete بسیار زیبا می باشند از زرد بسیار روشن تا بسیار تیره یا ارغوانی تا خرمایی متمایل به زرد با حاشیه زرد هستند.
طرز کاشت و ازدیاد گل رعنا زیبا - فوت و فن های باغبانی
طرز کاشت و ازدیاد گل رعنا زیبا - فوت و فن های باغبانی

این گیاهان در پلات باندها ،حاشه باغچه ها و تپه ها به صورت مخلوط با سایر گلها مورد کاشت قرار می گیرد.یک بوته آن 50 شاخه گل تولید می کند و گل بریده آن حدود 5-8 روز در آب دوام دارد.



طرز کاشت و ازدیاد گل رعنا زیبا


بذر تمام انواع یکساله و دو ساله را از اسفند تا فروردین ماه در کوش ( لایه و قشری از کود یا منابع گیاهی)ملایمی کاشته ،سپس گیاهان حاصله را زیر شاسی سردی نشا نموده ،شاسی سرد ساده ترین و ارزان ترین ساختار نگهداری گیاهان حساس به سرماست که در آن به جز از انرژی خورشیدی ،از منبع گرمایی دیگری استفاده نمیشود .ساده ترین شاسی سردعبارت ازجعبه چهارگوشی است که ارتفاع آن حدود 50 سانتیمتر و بدون ته بوده و روی آن با شیشه یا پلاستیک پوشیده میشود .،در اردیبهشت یا اوایل خرداد ماه گیاهان را در زمین اصلی به فواصل 30-40 سانتیمتر از همدیگر نشا می کنند یا بذر را در خزانه در هوای آزاد یا جعبه کاشت می کارند .



طرز کاشت و ازدیاد گل رعنا زیبا


گیاهان جوان وقتی به اندازه کافی رشد کردند در گلدانهای 8 سانتیمتر قطر نشاء کرده ،گلدان ها را در زمستان زیر شاسی از سرما محافظت نموده ،از اولین روزهای بهاری به گیاهان هوای فراوان داده و سپس در اوایل اردیبهشت ماه آنها را در بستر اصلی می کارند.رعنا زیبا را از طریق تقسیم ریشه نیز می توان تکثیر کرد که عمل تقسیم ریشه در بهارو پاییز انجام گرفته و در بسترهای مورد نظر کشت می نمایند.



طرز کاشت و ازدیاد گل رعنا زیبا


پس از شروع دوران گل دهی بایستی گل های پژمرده به تدریج حذف سوند تا گیاه بتواند مرتب به گل نشیند و زیبایی خود را در تمام دوره گل دهی حفظ نماید.به طور کلی رعنا زیبا طالب مکانی آفتاب گیر یا سایه آفتاب بوده و در زمین های رسی مرطوب ،رشد و نمو خوبی نکرده و از بین می رود.



طرز کاشت و ازدیاد گل رعنا زیبا
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.