فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

زنجبیل گیاهی دائمی است . هنگامی که به عنوان گیاه خانگی رشد داده شود به ارتفاع بیش از یک متر می رسد و بوته ها داری ساقه های محکم هستند از ریزوم ها ی زیر زمینی برگ های ورقه ای شکل دو ردیفه تشکیل می شوند.برگ ها به حالت نیزه ای به طول 25 سانتیمتر که سنبله انتهایی گل شبیه به گل ارکیده است.گل ها به رنگ زرد با پرچم های قرمز به طول 5 سانتیمتر و دوره گل دهی در این گیاه در ماه های مرداد تا مهر است .
نگهداری از گیاه زنجبیل در گلدان  - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از گیاه زنجبیل در گلدان  - فوت و فن های باغبانی

زنجبیل در نورغیر مستقیم رشد خوبی از خود نشان می دهد .در طول دوره رشد گیاه (فروردین تا آبان ) بوته ها در دمای 18 تا 22 درجه سانتیگراد درمنزل نگهداری می شوند .بوته ها در ماه های فروردین به میزان آبیاری بیشتری نیاز دارند .تغذیه بوته ها هر دو هفته یکبار صورت می گیرد.تعویض گلدان در فروردین ماه بوده . در پاییز بوته ها در بخش چند سانتیمتری پایه ساقه گل دهنده هرس می گردند.



نگهداری از گیاه زنجبیل در گلدان


قسمت خوراکی گیاه ، ساقه زیرزمینی گیاه زنجیل است که بافت سفت و شیاردار دارد. گوشت ریشه زنجبیل می‌تواند زرد، سفید، یا قرمز رنگ باشد.



نگهداری از گیاه زنجبیل در گلدان


برای پرورش زنجبیل در گلدان می توان از قسمت‌های تازه ریزوم‌ها (ریشه) و غده‌ها استفاده کرد.ریشه تازه زنجبیل در تمام طول سال قابل تهیه است.زنجبیل تازه را در آب گرم به مدت یک شب بگذارید بماند و خیس بخورد. ۳ عدد زنجبیل متوسط را با فاصله در گلدانی به ابعاد ۳۶ سانتی‌متر قطر و ۱۲ سانتی‌متر عمق بکارید.



نگهداری از گیاه زنجبیل در گلدان


به طور مداوم به گیاهتان آب بدهید اما آن را غرق آب نکنید.تا رشد جوانه های موجود بر روی ساقه های زیرزمینی و در نتیجه رشد برگسار گیاه تحریک شود .در طول ۱۰ تا ۱۲ ماه برگهای گیاه به قد ۵۰ تا ۶۰ سانت می‌رسد.۲ سال و یا بیشتر طول می‌کشد که زنجبیل گل بدهد.



نگهداری از گیاه زنجبیل در گلدان
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.